Test wideo: Alfa Romeo Stelvio – też będzie jak Ibisz?

Jeśli ktoś zapytałby mnie, które współczesne samochody starzeją się najlepiej i pomimo swojego wieku ciągle wyglądają dobrze, to bez zawahania odpowiedziałbym – modele Alfy Romeo. Spójrzcie chociażby na Alfę 159. To auto przestało być produkowane w 2011 roku, a nadal potrafi zwracać na siebie uwagę. Jest jak Krzysztof Ibisz. Po prostu się nie starzeje. Pytanie, czy Stelvio wprowadzone dopiero w 2017 roku również powtórzy ten sukces?

Mateusz Żuchowicz

Moim zdaniem nie ma co się o to martwić. I co najciekawsze, odnoszę wrażenie, że nie tylko ja tak uważam. Chyba sama Alfa Romeo również, bo wprowadzając w tym roku lifting tego modelu, producent za bardzo się nie wysilił. Zmiany są tak kosmetyczne, że przez zwykłego śmiertelnika, który nie jest zagorzałym "Alfaholikiem", są wręcz niezauważalne. Nie oznacza to jednak, że ich nie ma.

Alfa Romeo Stelvio Competizione
Alfa Romeo Stelvio Competizione © WP | Mateusz Żuchowicz

Gdy już wspomniałem o wersji Stelvio sprzed lifitngu, to warto powiedzieć o tym moim egzemplarzu, bo jest on dość wyjątkowy. Mamy tutaj bowiem do czynienia z wersją o dźwięcznej nazwie Competizione, która jest aktualnie na samym szczycie cennika (odmiany Quadrifoglio jeszcze nie ma) i która przede wszystkim wprowadza do oferty obłędny lakier o nazwie Moon Light. Do tego wyróżniają ją również czerwone zaciski, które są bez dopłaty i które umieszczone są za specjalnymi 21-calowymi obręczami, również będącymi w standardzie.

Alfa Romeo Stelvio Competizione
Alfa Romeo Stelvio Competizione © WP | Mateusz Żuchowicz

Wnętrze też wyróżnia parę detali. Macie tutaj pokrytą skórą deskę rozdzielczą, fotele z czerwonymi przeszyciami, wyszytą nazwę Competizione i nagłośnienie Harman/Kardon. Reszta to tak naprawdę odmiana Veloce. Pora jednak przejść do zmian, które wyróżniają nie tylko tę odmianę, ale także Stelvio po liftingu.

Alfa Romeo Stelvio Competizione
Alfa Romeo Stelvio Competizione © WP | Mateusz Żuchowicz

Najważniejszą jest zmieniony wzór świateł LED do jazdy dziennej, które teraz nawiązują do koncepcji stylistycznej kultowej Alfę Romeo SZ Zagato oraz koncepcyjnej Alfy Romeo Proteo. Jak z przodu zmieniły się reflektory, to z tyłu? Projektanci byli oryginalni, więc zmienili wzór LED tylnych lamp. I tyle! Zwróciliście pewnie uwagę też na to piano black na nadkolach, progach i zderzakach. To również zmieniło się w wersji po lifcie. Czy to fajniejszy zabieg w porównaniu do poprzedniej wersji? Moim zdaniem nie. To tak naprawdę wszystko, jeśli chodzi o zmiany. Oczywiście zmiany, które widać. Czy coś jeszcze? O tym opowiadam wam w filmie. Zapraszam do obejrzenia testu wideo.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥