Test wideo: Alfa Romeo Stelvio – też będzie jak Ibisz?

Jeśli ktoś zapytałby mnie, które współczesne samochody starzeją się najlepiej i pomimo swojego wieku ciągle wyglądają dobrze, to bez zawahania odpowiedziałbym – modele Alfy Romeo. Spójrzcie chociażby na Alfę 159. To auto przestało być produkowane w 2011 roku, a nadal potrafi zwracać na siebie uwagę. Jest jak Krzysztof Ibisz. Po prostu się nie starzeje. Pytanie, czy Stelvio wprowadzone dopiero w 2017 roku również powtórzy ten sukces?

Mateusz Żuchowicz

Moim zdaniem nie ma co się o to martwić. I co najciekawsze, odnoszę wrażenie, że nie tylko ja tak uważam. Chyba sama Alfa Romeo również, bo wprowadzając w tym roku lifting tego modelu, producent za bardzo się nie wysilił. Zmiany są tak kosmetyczne, że przez zwykłego śmiertelnika, który nie jest zagorzałym "Alfaholikiem", są wręcz niezauważalne. Nie oznacza to jednak, że ich nie ma.

Alfa Romeo Stelvio Competizione
Alfa Romeo Stelvio Competizione © WP | Mateusz Żuchowicz

Gdy już wspomniałem o wersji Stelvio sprzed lifitngu, to warto powiedzieć o tym moim egzemplarzu, bo jest on dość wyjątkowy. Mamy tutaj bowiem do czynienia z wersją o dźwięcznej nazwie Competizione, która jest aktualnie na samym szczycie cennika (odmiany Quadrifoglio jeszcze nie ma) i która przede wszystkim wprowadza do oferty obłędny lakier o nazwie Moon Light. Do tego wyróżniają ją również czerwone zaciski, które są bez dopłaty i które umieszczone są za specjalnymi 21-calowymi obręczami, również będącymi w standardzie.

Alfa Romeo Stelvio Competizione
Alfa Romeo Stelvio Competizione © WP | Mateusz Żuchowicz

Wnętrze też wyróżnia parę detali. Macie tutaj pokrytą skórą deskę rozdzielczą, fotele z czerwonymi przeszyciami, wyszytą nazwę Competizione i nagłośnienie Harman/Kardon. Reszta to tak naprawdę odmiana Veloce. Pora jednak przejść do zmian, które wyróżniają nie tylko tę odmianę, ale także Stelvio po liftingu.

Alfa Romeo Stelvio Competizione
Alfa Romeo Stelvio Competizione © WP | Mateusz Żuchowicz

Najważniejszą jest zmieniony wzór świateł LED do jazdy dziennej, które teraz nawiązują do koncepcji stylistycznej kultowej Alfę Romeo SZ Zagato oraz koncepcyjnej Alfy Romeo Proteo. Jak z przodu zmieniły się reflektory, to z tyłu? Projektanci byli oryginalni, więc zmienili wzór LED tylnych lamp. I tyle! Zwróciliście pewnie uwagę też na to piano black na nadkolach, progach i zderzakach. To również zmieniło się w wersji po lifcie. Czy to fajniejszy zabieg w porównaniu do poprzedniej wersji? Moim zdaniem nie. To tak naprawdę wszystko, jeśli chodzi o zmiany. Oczywiście zmiany, które widać. Czy coś jeszcze? O tym opowiadam wam w filmie. Zapraszam do obejrzenia testu wideo.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł