Test wideo: Porsche 911 Targa 4S vs Mercedes SL 63 AMG – cel podobny, ale drogi zupełnie inne

Z jakimi samochodami najbardziej kojarzy się lato? Oczywiście z tymi, które w każdym dogodnym dla pasażerów momencie mogą zostać pozbawione dachu. Jednak wybór odpowiedniego kabrioletu to więcej problemów niż mogłoby się wydawać.

Mateusz Żuchowicz

Postanowiłem więc nieco bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu i do porównania wybrałem dwa samochody, których historie wciągają lepiej niż niejedna powieść. Mercedes SL 63 AMG to najbardziej klasyczne rozwiązanie, z jakim można mieć do czynienia. Długa maska, krótki tył i miękki dach. Jeśli ktoś pomyśli o sportowym roadsterze, to przed oczami ukaże mu się właśnie taki samochód.

Porsche 911 Targa 4s / Mercedes SL AMG 63
Porsche 911 Targa 4s / Mercedes SL AMG 63 © WP | Mateusz Żuchowicz

Pod maską SL-a pracuje potężne, doładowane czterolitrowe V8 generujące 585 KM i aż 800 Nm momentu obrotowego. To wszystko sprawia, że przy każdym dodaniu gazu asfalt jest niemal zwijany w rulonik. No i ten dźwięk!

Mercedes SL 63 AMG / Porsche 911 Targa 4S
Mercedes SL 63 AMG / Porsche 911 Targa 4S © WP | Mateusz Żuchowicz

Porsche 911 Targa 4S, które wziąłem do porównania, to zupełnie inny zawodnik. Mamy tutaj sześciocylindrowego, trzylitrowego turbodoładowanego boksera umieszczonego z tyłu, który generuje 450 KM i 530 Nm. Ktoś teraz powie: moment! Ponad 130 KM i 270 Nm różnicy pomiędzy tymi samochodami? Przecież Mercedes zmiażdży Porsche! Niekoniecznie.

Mercedes SL 63 AMG/Porsche 911 Targa 4S
Mercedes SL 63 AMG/Porsche 911 Targa 4S © WP | Mateusz Żuchowicz

Porsche bowiem jest aż o 220 kg lżejsze od mercedesa, co w przypadku aut sportowych jest olbrzymią różnicą. Porsche, pomimo mniejszej mocy, przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s, czyli zaledwie o 0,2 s wolniej od mercedesa. Pomimo tego, że ich cel jest bardzo podobny, to każde z nich wybrało zupełnie inną drogę. Jaką? Zapraszam do obejrzenia testu wideo.

Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥