Test wideo: Porsche 911 Targa 4S vs Mercedes SL 63 AMG – cel podobny, ale drogi zupełnie inne

Z jakimi samochodami najbardziej kojarzy się lato? Oczywiście z tymi, które w każdym dogodnym dla pasażerów momencie mogą zostać pozbawione dachu. Jednak wybór odpowiedniego kabrioletu to więcej problemów niż mogłoby się wydawać.

Mateusz Żuchowicz

Postanowiłem więc nieco bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu i do porównania wybrałem dwa samochody, których historie wciągają lepiej niż niejedna powieść. Mercedes SL 63 AMG to najbardziej klasyczne rozwiązanie, z jakim można mieć do czynienia. Długa maska, krótki tył i miękki dach. Jeśli ktoś pomyśli o sportowym roadsterze, to przed oczami ukaże mu się właśnie taki samochód.

Porsche 911 Targa 4s / Mercedes SL AMG 63
Porsche 911 Targa 4s / Mercedes SL AMG 63 © WP | Mateusz Żuchowicz

Pod maską SL-a pracuje potężne, doładowane czterolitrowe V8 generujące 585 KM i aż 800 Nm momentu obrotowego. To wszystko sprawia, że przy każdym dodaniu gazu asfalt jest niemal zwijany w rulonik. No i ten dźwięk!

Mercedes SL 63 AMG / Porsche 911 Targa 4S
Mercedes SL 63 AMG / Porsche 911 Targa 4S © WP | Mateusz Żuchowicz

Porsche 911 Targa 4S, które wziąłem do porównania, to zupełnie inny zawodnik. Mamy tutaj sześciocylindrowego, trzylitrowego turbodoładowanego boksera umieszczonego z tyłu, który generuje 450 KM i 530 Nm. Ktoś teraz powie: moment! Ponad 130 KM i 270 Nm różnicy pomiędzy tymi samochodami? Przecież Mercedes zmiażdży Porsche! Niekoniecznie.

Mercedes SL 63 AMG/Porsche 911 Targa 4S
Mercedes SL 63 AMG/Porsche 911 Targa 4S © WP | Mateusz Żuchowicz

Porsche bowiem jest aż o 220 kg lżejsze od mercedesa, co w przypadku aut sportowych jest olbrzymią różnicą. Porsche, pomimo mniejszej mocy, przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s, czyli zaledwie o 0,2 s wolniej od mercedesa. Pomimo tego, że ich cel jest bardzo podobny, to każde z nich wybrało zupełnie inną drogę. Jaką? Zapraszam do obejrzenia testu wideo.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie