Tak wygląda nowe mini. Wiemy, jaki napęd skrywa pod kamuflażem

Nowe wcielenie hatchbacka Mini właśnie zadebiutowało na pierwszych oficjalnych zdjęciach. To egzemplarz testowy ukryty za kamuflażem. Przy okazji jednak producent zdradził kilka szczegółów technicznych dotyczących planowanych napędów.

Na pierwszy rzut oka kształty niewiele różnią się od dotychczasowego wydaniaNa pierwszy rzut oka kształty niewiele różnią się od dotychczasowego wydania
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Mini
Aleksander Ruciński

Mini, jak to Mini, w kwestii wyglądu raczej nie zmieni się rewolucyjnie. Nietrudno ocenić to nawet mimo szczelnie zasłoniętych detali. Widać, że kształty nadwozia i proporcje pozostaną raczej niezmienione. Wyróżniają się za to reflektory, które będą prawdopodobnie jeszcze większe niż dotychczas.

Biorąc jednak pod uwagę, że debiut zaplanowano dopiero na 2023 rok, na odsłonięcie nadwozia i wnętrza jeszcze sobie poczekamy. Wiemy za to, jaki napęd, a właściwie napędy planuje producent dla kolejnej generacji.

Ci, którzy obawiali się, że Mini ograniczy się wyłącznie do prądu, mogą spać spokojnie. Trzydrzwiowy hatchback, a więc najważniejszy model w gamie, wciąż będzie dostępny zarówno z napędem elektrycznym, jak i spalinowym. Niestety póki co nie potwierdzono tych wieści dla wersji 5-drzwiowej czy większych crossoverów. Możliwe, że będą więc one wyłącznie elektryczne lub zelektryfikowane hybrydą plug-in.

Co ciekawe, mimo słabnącej popularności kabrioletów Mini nie chce rezygnować z takiego nadwozia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, otwarta wersja zadebiutuje w 2025 roku. Tu jednak, podobnie jak w przypadku 5-drzwiówki, napęd pozostaje tajemnicą.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Jest decyzja. Obowiązkowe kaski dla młodych rowerzystów i użytkowników e-hulajnóg z podpisem prezydenta
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Polacy oszaleli na punkcie SUV-ów. Te modele wybierali w październiku
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Europa traci konkurencyjność. Fabryki części pracują na granicy opłacalności
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Pierwsza jazda: Toyota bZ4X – sposób na milion
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Jeździł nim znany aktor. Teraz jest na sprzedaż
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Europa zmieni kierunek? Zniesienie zakazu sprzedaży aut spalinowych coraz bardziej realne
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Koniec modernizacji dawnej gierkówki. Kierowcy mogą już korzystać
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Nie chcą technologii Tesli nawet za darmo. Musk narzeka
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Dziś duża akcja policji. Mandaty do 5 tys. zł
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Jazda na zakazie z dotkliwszą karą. Rząd zmienia przepisy, ale to nie poprawi sytuacji [Opinia]
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Seat wycenił odświeżoną Ibizę. Jest w czym wybierać
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
Ten Lexus ES z Polski przejechał ponad 750 tys. km i nadal ma się dobrze
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯