Subaru Crosstrek straciło XV z nazwy i awansowało na SUV-a. Wygląda całkiem nieźle

Już nie crossover, lecz SUV. W dodatku z mocno przeprojektowanym przodem i nowymi technologiami. Kompaktowe Subaru po pięciu latach od debiutu drugiej odsłony oficjalnie doczekało się nowej, trzeciej generacji.

Subaru Crosstrek wyładniałoSubaru Crosstrek wyładniało
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Stylistyka Subaru zawsze budziła sporo kontrowersji. Marka ma na swoim koncie wiele atrakcyjnych wizualnie aut, jak i sporo stylistycznych niewypałów. Na szczęście nowy Crosstrek (już bez XV) zalicza się do pierwszej grupy.

Trzecia generacja podniesionego hatchbacka, od teraz szumnie określanego mianem SUV-a, może się podobać. Choć bazuje na platformie poprzednika, zauważalnie się od niego różni. Głównie za sprawą obłego przodu z węższymi reflektorami i znacznie większą atrapą chłodnicy. Z tyłu też znajdziemy zupełnie nowe lampy w kształcie litery C. Ogólnie jednak rzecz biorąc, koncepcja pojazdu pozostała podobna.

Nadwozie mierzy 4480 mm długości, 1800 mm szerokości i 1580 mm wysokości - praktycznie tyle samo co dotychczas. Różnicę dostrzeżemy za to w rozstawie osi - 2670 mm to o 15 mm więcej. Wątpliwe jednak by taka wartość przełożyła się na zauważalne różnice w przestrzeni.

Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek © mat. prasowe / Subaru

Sama kabina również jest rozwinięciem poprzednika. Kokpit wzbogacono o rozwiązania znane już z WRX-a czy Levorga, z 11,6-calowym, pionowym ekranem na czele. Standardem jest też pakiet systemów wsparcia kierowcy Subaru Eyesight z szerokokątną kamerą i poprawionym oprogramowaniem.

Jeśli chodzi o kwestie techniczne, Subaru chwali się zwiększoną sztywnością strukturalną nadwozia. Pod maską za to bez niespodzianek. Znajdziemy tam 2-litrowego boksera przekazującego moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT. Producent nie zdradza żadnych danych technicznych, ale zaznacza, że poprawiono wyciszenie i zmniejszono wibracje.

Nowy, a właściwie mocno odświeżony Crosstrek trafi na rynek w 2023 roku. W pierwszej kolejności do rodzimej Japonii, a następnie USA i Europy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/37] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł