Subaru Crosstrek straciło XV z nazwy i awansowało na SUV-a. Wygląda całkiem nieźle

Już nie crossover, lecz SUV. W dodatku z mocno przeprojektowanym przodem i nowymi technologiami. Kompaktowe Subaru po pięciu latach od debiutu drugiej odsłony oficjalnie doczekało się nowej, trzeciej generacji.

Subaru Crosstrek wyładniałoSubaru Crosstrek wyładniało
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Stylistyka Subaru zawsze budziła sporo kontrowersji. Marka ma na swoim koncie wiele atrakcyjnych wizualnie aut, jak i sporo stylistycznych niewypałów. Na szczęście nowy Crosstrek (już bez XV) zalicza się do pierwszej grupy.

Trzecia generacja podniesionego hatchbacka, od teraz szumnie określanego mianem SUV-a, może się podobać. Choć bazuje na platformie poprzednika, zauważalnie się od niego różni. Głównie za sprawą obłego przodu z węższymi reflektorami i znacznie większą atrapą chłodnicy. Z tyłu też znajdziemy zupełnie nowe lampy w kształcie litery C. Ogólnie jednak rzecz biorąc, koncepcja pojazdu pozostała podobna.

Nadwozie mierzy 4480 mm długości, 1800 mm szerokości i 1580 mm wysokości - praktycznie tyle samo co dotychczas. Różnicę dostrzeżemy za to w rozstawie osi - 2670 mm to o 15 mm więcej. Wątpliwe jednak by taka wartość przełożyła się na zauważalne różnice w przestrzeni.

Subaru Crosstrek
Subaru Crosstrek © mat. prasowe / Subaru

Sama kabina również jest rozwinięciem poprzednika. Kokpit wzbogacono o rozwiązania znane już z WRX-a czy Levorga, z 11,6-calowym, pionowym ekranem na czele. Standardem jest też pakiet systemów wsparcia kierowcy Subaru Eyesight z szerokokątną kamerą i poprawionym oprogramowaniem.

Jeśli chodzi o kwestie techniczne, Subaru chwali się zwiększoną sztywnością strukturalną nadwozia. Pod maską za to bez niespodzianek. Znajdziemy tam 2-litrowego boksera przekazującego moc na wszystkie cztery koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT. Producent nie zdradza żadnych danych technicznych, ale zaznacza, że poprawiono wyciszenie i zmniejszono wibracje.

Nowy, a właściwie mocno odświeżony Crosstrek trafi na rynek w 2023 roku. W pierwszej kolejności do rodzimej Japonii, a następnie USA i Europy.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/37] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀