Stu czterdziestu lat, staruszku!

Niedawno informowaliśmy Was o tym, że jedna z ikon amerykańskiej motoryzacji, Dodge Challenger, kończy 40 lat. Jak się jednak okazało, w tym roku obchodzimy również 40 urodziny innej ikony, tym razem brytyjskiej motoryzacji.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

W 1970 roku po raz pierwszy na brytyjskie drogi wyjechał Range Rover. Był to efekt pracy inżynierów, którzy nazwali swój projekt, jeszcze w wersji studyjnej - VELAR. Oznaczało to pierwszego Land Rovera z silnikiem V8. V-Eight LAnd Rover.

Początkowo Range Rover miał być autem przeznaczonym do jazdy w terenie i pierwsza generacja, która w latach 1970-1981, była dostępna tylko i wyłącznie z nadwoziem trzydrzwiowym, nie była luksusowa. Właśnie w 1981 roku, czyli 11 lat po rozpoczęciu produkcji, do oferty Land Rovera dołączyła wersja pięciodrzwiowa, która była "dostrajana" bardziej pod względem komfortu jazdy. Idealne połączenie, komfortowe auto, które świetnie spisuje się w terenie.

Obraz

Druga i chyba najładniejsza generacja pojawiła się na rynku w 1995 roku. Podobnie jak w przypadku poprzednika, tu również nadwozie osadzone było na ramie, co zapewniało świetne właściwości terenowe, przy zachowaniu komfortu podczas codziennego użytkowania na drogach utwardzonych. Trzecia odsłona Range Rovera zadebiutowała na rynku w 2002 roku, stając się tym samym jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie "terenówek".

Dokładnie 17 czerwca mija 40 lat od czasu, kiedy na rynku pojawiła się pierwsza generacja tego auta. Stu czterdziestu lat, staruszku!

Czy wiedzieliście, ze Land Rover pierwszej generacji (na zdjęciu powyżej) jest wystawiony w paryskim Luwrze?

Range Rover turns 40

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam