Land Rover i Jaguar wędrują do Chin

Jeżeli dobrze przeszukasz archiwalne wpisy na Autokulcie o Jagurze i Land Roverze, to znajdziesz mnóstwo komentarzy osób, które twierdzą, że po tym jak Tata Motors wykupił obie marki, samochody wyjeżdżające z fabryk tych producentów są dużo gorszej jakości. Do tej pory takie stwierdzenia były mocno przesadzone, jednak już za dwa lata będą one prawdą.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Jeżeli dobrze przeszukasz archiwalne wpisy na Autokulcie o Jagurze i Land Roverze, to znajdziesz mnóstwo komentarzy osób, które twierdzą, że po tym jak Tata Motors wykupił obie marki, samochody wyjeżdżające z fabryk tych producentów są dużo gorszej jakości. Do tej pory takie stwierdzenia były mocno przesadzone, jednak już za dwa lata będą one prawdą.

Indyjskiego koncernu Tata Motors nikomu chyba nie trzeba przedstawiać. W 2008 roku Tata podpisało umowę z Fordem, w myśl której, Hindusi przejęli prawa do produkcji Jaguarów i Land Roverów. W praktyce oznaczało to jednak tylko nieco inny obrót pieniędzy. Nie wędrowały one bowiem do Stanów Zjednoczonych, a do Indii. Designerzy, technologie, fabryki, całe zaplecze obu producentów pozostało bez zmian.

Teraz jednak Tata przygotowuje nowe inwestycje. Jedną z nich jest budowa nowej fabryki w Chinach, tylko i wyłącznie po to żeby zwiększyć swój udział w tamtejszym, prężnie rozwijającym się rynku. Z nowo powstałej fabryki, która zostanie wybudowana w ciągu dwóch najbliższych lat, wyjeżdżać mają właśnie Jaguary i Land Rovery.

Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Pozwoli to zmniejszyć koszty produkcji. W chwili obecnej na rynek chiński wędruje 8 procent wszystkich Jaguarów i Land Roverów, wbrew pozorom to całkiem sporo. Rocznie z chińskiej fabryki wyjeżdżać ma 40.000 pojazdów (Jagi i Land Rovery).

Stawiam stówę, że będą to o wiele gorzej zmontowane egzemplarze. Pocieszeniem jest jednak fakt, że auta te trafią tylko i wyłącznie do Chin oraz do krajów na południu Azji.

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Nissan chce powiększyć rodzinę Nismo. I to aż dwukrotnie
Nissan chce powiększyć rodzinę Nismo. I to aż dwukrotnie
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
Nowy Nissan Micra wjeżdża do Polski. Na razie tylko w droższych wersjach
BMW M1 Nikiego Laudy trafi pod młotek. Ikona motorsportu na aukcji w USA
BMW M1 Nikiego Laudy trafi pod młotek. Ikona motorsportu na aukcji w USA
Ruszyła budowa nowego odcinka na Wschodzie. To część większego projektu
Ruszyła budowa nowego odcinka na Wschodzie. To część większego projektu
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
UE zmienia zdanie. Nie będzie zakazu spalinówek od 2035 r.
Miliony złotych płyną do skarbówki. To efekt nowego prawa
Miliony złotych płyną do skarbówki. To efekt nowego prawa
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Smart wróci w formie, jaką wszyscy znamy. Trwają testy nowego modelu
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Pierwsza jazda: Toyota Aygo X – sztuka miniaturyzacji
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Elektryczna Toyota wjeżdża do Polski. Znamy zasięg i ceny
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Będzie nowy Ford F-150 Lightning, ale w innej formie, niż do tej pory
Praktykanci Audi stworzyli wspaniały koncept. Pod maską ma 5 cylindrów
Praktykanci Audi stworzyli wspaniały koncept. Pod maską ma 5 cylindrów
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
Więcej hybryd, mniej elektryków. Ford ogłasza plan na 2030
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟