Silniki przy kołach, karbonowy kręgosłup - Mercedes zdradza szczegóły dotyczące SLS AMG e-cell

Wprowadzając model SLS AMG, Mercedes postanowił wskrzesić legendę 300 SL. Od jakiegoś czasu wiadomo już, że trwają prace nad odmianą napędzaną silnikiem elektrycznym. W zeszłym tygodniu niemiecki producent przedstawił szczegóły dotyczące budowy pojazdu oraz poszczególnych jego podzespołów.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Wprowadzając model SLS AMG, Mercedes postanowił wskrzesić legendę 300 SL. Od jakiegoś czasu wiadomo już, że trwają prace nad odmianą napędzaną silnikiem elektrycznym. W zeszłym tygodniu niemiecki producent przedstawił szczegóły dotyczące budowy pojazdu oraz poszczególnych jego podzespołów.

Wielu producentów od jakiegoś czasu stara się zapełnić segment tak rozsławiony przez amerykańską markę Tesla. Tym razem Mercedes postanowił pokazać w najdrobniejszych szczegółach, co kryje się pod nadwoziem najnowszego dzieła swoich inżynierów.

Obraz
Obraz

Samochód już w założeniach miał być równie szybki, jak spalinowy brat. Plan się powiódł, SLS AMG e-cell osiąga pierwszą setkę w dokładnie 4 sekundy, zaś 210 km/h pojawia się na liczniku po kolejnych 8. Podstawową zaletą tej konstrukcji będzie jednak przede wszystkim elastyczność. 880 Nm dostępne jest już od najniższych obrotów.

Obraz

Stosowane jako zbrojenie w osnowie z żywicy syntetycznej, przenoszą obciążenia dużo skuteczniej od stali. Najnowsze dziecko niemieckiego producenta otrzyma właśnie taki karbonowy kręgosłup, w którym schowane będą baterie. Zostanie on umieszczony w centralnej części pojazdu w tunelu środkowym. To całkiem sprytny zabieg. Takie umiejscowienie pomogło uzyskać idealne rozłożenie masy i obniżyć środek ciężkości.

Obraz

Samochód będzie można kupić już w roku 2013. Nowe dzieło inżynierów Mercedesa jest bardzo ciekawe, jednak odnosi się wrażenie, że jest robione na pokaz, nie ma praktycznego zastosowania. Ze względu na znikomą widoczność i rozmiary samochód nie nadaje się choćby do przejazdu przez miasto. Jego zasięg zapewne nie będzie wynosił więcej niż 200 km, więc nie jest to wygodny długodystansowiec. Jest również ociężały w zakrętach i wolniejszy od wersji spalinowej, więc na torze będzie po prostu gorszy. Pozostaje zatem pytanie: czy jest sens produkować taki samochód, skoro nie ma dla niego zastosowania?

All new Mercedes SLS AMG E-CELL Test Drive with David Coulthard

Zobacz również: 

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • SLS E-CELL Drehmomentgrafik (R 197) 2012
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • mercedes-benz-sls-amg-e-cell-prototype
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/31] Źródło zdjęć: |

Źródło: Daimler

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟