Silnik 1.2 PureTech po 2022 roku. Pasek czy łańcuch — czy warto kupić?

Silnik 1.2 PureTech jest obecnie na świeczniku. Do tego stopnia, że nawet w ostatnich dniach piszą do mnie różne osoby, pytając, czy nadal jest wadliwy. Odpowiedź nie jest jednoznaczna.

Silnik 1.2 PureTech turboSilnik 1.2 PureTech turbo
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Silnik 1.2 PureTech opisałem w swoim obszernym artykule jako najbardziej nieudaną konstrukcję ostatnich lat. Media motoryzacyjne piszą głównie o problemach z paskiem rozrządu w kąpieli olejowej, ale jednostka ta ma też inne problemy. Dotyczy to najnowszych konstrukcji (wypadanie zapłonów, samozapłony, benzyna w oleju).

Pewne grono osób z obawą podchodzi do zakupu samochodu z tym silnikiem. Pytają, czy w ogóle warto. Jest to silnik popularny w koncernie Stellantis, trafił m.in. pod maskę Jeepa Avengera, ale także Citroena C3 Aircross, Peugeota 308 czy popularnych SUV-ów tej marki: 3008 i 5008. Pytania internautów potencjalnie zainteresowanych zakupem samochodu, w którym był montowany 1.2 PureTech, dotyczą wadliwego paska. Piszą, że gdzieś czytali, że zmieniono konstrukcję na łańcuch. Już wyjaśniam, o co chodzi.

W całym okresie produkcji silnika 1.2 PureTech dochodziło do mniejszych zmian technicznych, a także zaleceń serwisowych. Istotną zmianą z punktu widzenia osób, które chcą nabyć auto z takim silnikiem, jest ostatnia modernizacja paska rozrządu. Jak czytamy w serwisie Francuskie.pl, miała ona miejsce od czerwca 2022 roku. Jest to informacja od importera. Według jego zapewnień silnik ma bardziej wytrzymały pasek rozrządu, który ma się już nie strzępić.

Czy to oznacza, że warto już kupić auto z tą jednostką? Na tę chwilę trudno powiedzieć, bo pasek rozrządu nie został jeszcze sprawdzony przez użytkowników. Natomiast importer nie wspomina o eliminacji pozostałych problemów, ponieważ najprawdopodobniej ich nie widzi, albo nie chce wspominać. Ja byłbym mocno ostrożny w wydawaniu pozytywnych opinii na temat tego — jakby nie było — nowego produktu.

Druga sprawa to łańcuch rozrządu. Czy będzie lepiej? Można jedynie podejrzewać, że jeśli nie wyeliminowano pozostałych problemów dotyczących procesu spalania, to raczej nie będzie to dobra zmiana.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł