Seat rezygnuje z Toledo. Na razie tylko w Wielkiej Brytanii

W całej historii Toledo stanowił on jeden z głównych modeli Seata. Czasy jednak się zmieniają, a klienci coraz chętniej wybierają SUV-y i crossovery zamiast klasycznych sedanów. Sprzedaż obecnej generacji Toledo spadła do poziomu, na którym nie opłaca się go produkować.

Niebrzydki, praktyczny i stosunkowo tani. Mimo to nie cieszy się uznaniem klientów.Niebrzydki, praktyczny i stosunkowo tani. Mimo to nie cieszy się uznaniem klientów.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Toledo to niewielki liftback z pogranicza segmentu B i C. Jest technicznym odpowiednikiem Škody Rapid, lecz w przeciwieństwie do siostry z Czech, nie cieszy się wielką popularnością. Jest od niej nieco droższy, co być może wpływa na niższy popyt. Seat nie zamierza już jednak badać przyczyn takiego stanu rzeczy. Hiszpanie podjęli decyzję o wycofaniu Toledo z rynku. Na razie dotyczy ona wyłącznie Wielkiej Brytanii. Nie zdziwcie się jednak jeśli w najbliższych kilkunastu miesiącach Toledo zniknie także z Kontynentu.

Wszystko dlatego, że Seat nie planuje następcy. O ile Rapid zostanie zastąpiony modelem Scala, o tyle Toledo po prostu zniknie z oferty. Hiszpanie skupiają się obecnie na kolejnych SUV-ach oraz sztandarowej ofercie w postaci Leona i Ibizy. Każde z tych aut cieszy się wystarczająco dużym wzięciem, by utrzymywać je przy życiu i rozwijać. Toledo natomiast należy do grona modeli, które mogłyby zniknąć i raczej nikt nawet by tego nie zauważył. Podobnie jest z miejskim Mii, choć to temat na osobny artykuł.

W Polsce sytuację ratuje fakt, że model ten nadal oferowany jest z silnikiem diesla. 105-konny motor 1,6 TDI wydaje się ciekawą opcją, szczególnie dla firm. W Wielkiej Brytanii, gdzie Toledo sprzedawał się słabo, wycofanie diesla z oferty spowodowało całkowitą zapaść zainteresowania hiszpańskim sedanem. Pozostaje więc mieć nadzieję, że Seat nie podejmie podobnej decyzji na naszym rynku. Mimo to, pewnym jest, że koniec Toledo zbliża się nieubłaganie. Z ekonomicznego punktu widzenia, dalszy rozwój tego modelu zdaje się nie mieć sensu.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł