WAŻNE
TERAZ

Zwrot akcji w sprawie Smartwings. Nieoficjalnie: LOT nie kupi czeskiej spółki

Salon Samochodowy w Paryżu 2018 – najważniejsze premiery z bliska

Kolejna edycja imprezy organizowanej od 1898 roku rozpoczęta! Francuska reprezentacja jest wyjątkowo mocna, ale w halach wystawowych nie brakuje ciekawych propozycji od Hyundaia czy BMW. Nie da się jednak pominąć nieobecności takich czołowych graczy jak Volvo czy Ford.

Koncepcyjny Peugeot przyciągnął na stoisko PSA tłumyKoncepcyjny Peugeot przyciągnął na stoisko PSA tłumy
Źródło zdjęć: © fot. Mateusz Lubczański
Mateusz Lubczański

Już wchodząc do pierwszej hali można zauważyć, że francuska impreza jest wyjątkowo ważna dla Koreańczyków. Choć na początku wita nas wodorowy Hyundai Nexo i elektryczny model Kona, to tuż za nimi czeka na nas niespodzianka. Hyundai, zdając sobie sprawę z ogromnego zainteresowania rodziną N, przygotował pakiet dodatków stylistycznych do swojego hatchbacka. Dotychczas brakowało mu optycznego pazura, teraz… no cóż. Spójrzcie sami.

Hyundai i30 N z nowymi dodatkami
Hyundai i30 N z nowymi dodatkami © fot. Mateusz Lubczański

Premierę zalicza też Hyundai i30 N Fastback, który dodaje nieco praktyczności – lub też jak twierdzą Koreańczycy, stylu – do rodziny i30. Nawet jeśli w stosunku do hatchbacka nic nie zmodyfikowano, nie będziemy mieli tego za złe. Pierwsza "enka" jest naprawdę rewelacyjnym autem.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

Kia z kolei pojawiła się na targach z modelem ProCeed, który nie jest już trzydrzwiowym hatchbackiem, a stał się nieco bardziej wyszukaną alternatywą dla typowego kombi. Pod maską znajdziemy – między innymi - jednostkę 1,6 o mocy 205 KM.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

Ale Francuzi grają na własnym boisku, więc nie mogli zawieść oczekiwań. Peugeot już w Genewie zaskoczył rewelacyjnie (naprawdę!) wyglądającym 508, teraz na stoisku chwali się wersją kombi z oznaczeniem SW. Marka wybiega też w przyszłość powalającym na kolana konceptem e-Legend z baterią o pojemności 100 kWh. Jeśli tak wygląda przyszłość Peugeota, naprawdę nie mamy z tym problemu.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

Grupa PSA zaprezentowała też dużego SUV-a, którego brakowało w ofercie Citroena. C5 Aircross oferowany jest już w Chinach od roku, teraz w końcu przyjechał do Europy.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

Dodatkowo wyżej pozycjonowana marka DS na swoim perfumowanym stoisku pokazała odważnie nakreślonego crossovera DS3 Crossback. Na żywo prezentuje się lepiej niż na zdjęciach, ale nadal jest to pozycja skierowana do indywidualistów.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

Niemcy, pomimo nieobecności chociażby Volkswagena, nie zawiedli. Na stoisku Audi pręży się charakterystycznie narysowane Audi A1 (wrażenie robi zwłaszcza w odpowiedniej konfiguracji kolorystycznej), Q3 (do którego nie można się dopchać) oraz elektryczny e-tron, który doskonale ukrywa swój ekologiczny charakter.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

W kolejnej hali znaleźć można Mercedesa promującego nową klasę B.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

Oraz BMW, które przywiozło swoje najważniejsze modele – nową serię 3, X5 czy serię 8.

Tak, to nowe X5. Zmiany najlepiej widać właśnie z tyłu
Tak, to nowe X5. Zmiany najlepiej widać właśnie z tyłu © fot. Mateusz Lubczański
Oto i nowa seria 3. Najsłabsze silniki mają 150 koni mechanicznych
Oto i nowa seria 3. Najsłabsze silniki mają 150 koni mechanicznych © fot. Mateusz Lubczański

Nie można też zapomnieć o Japończykach, którzy na poważnie biorą się do rynkowej ekspansji. Nie sądziłem, że kiedyś to powiem, ale Corolla wygląda naprawdę pociągająco.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

Jest też wersja kombi, która na pierwszy rzut oka wygląda jak poprzedni Avensis, lecz nie jest to żaden przytyk. O większej Camry napiszemy nieco więcej już niedługo.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

Koncern Toyoty przywiózł też do Paryża niezwykle kanciastą RAV-4...

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

...ale dosłownie naprzeciwko niej wystawiła się Honda z CR-V. Konkurencja w klasie japońskich SUV-ów, po latach ciszy, nagle stała się niezwykle zacięta.

Obraz
© fot. Mateusz Lubczański

Więcej o Salonie Samochodowym w Paryżu napiszemy już niedługo.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/48] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥