Nowy Peugeot 508 już w salonach. Mamy cennik

Nowy Peugeot 508 przez ludzi z branży motoryzacyjnej okrzyknięty premierą roku i najładniejszym samochodem w swojej klasie jest już dostępny w sprzedaży w Polsce. Mamy jego cennik, więc znamy wszystkie szczegóły.

Nowy Peugeot 508Nowy Peugeot 508
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Samochód jest oferowany w Polsce w czterech standardowych wersjach wyposażenia (Active, Allure, GT Line i GT) oraz w jednej limitowanej linii First Edition, sprzedawanej już od jakiegoś czasu. O ile jednak ta specyfikacja kosztuje od 200 tys. zł, o tyle bazowa wersja nowego Peugeota 508 została wyceniona na 123 900 zł. Co otrzymamy za tę kwotę?

Wyposażenie nowego Peugeota 508

Przede wszystkim auto z silnikiem Diesla Blue HDI o mocy 130 KM. Motor ma pojemność 1,6 litra i jako jedyny w ofercie jest dostępny z przekładnią manualną. Automat kosztuje 8000 zł, co podnosi cenę do 131 900 zł – dokładnie tyle kosztuje 180-konna benzyna, standardowo z automatem.

Nowy Peugeot 508
Nowy Peugeot 508 © fot. mat. prasowe

Podstawowa wersja Active oferuje wyposażenie w zupełności wystarczające do normalnej eksploatacji auta tej klasy. Standard obejmuje bowiem m.in. tempomat, czujniki parkowania z tyłu, system ostrzegania przed kolizją z funkcją autonomicznego hamowania, detektor uwagi kierowcy, system utrzymania pasa ruchu i rozpoznawania ograniczeń prędkości, a także aluminiowe obręcze kół, dwustrefową klimatyzację, bezkluczykowy dostęp do auta, cyfrowe wskaźniki i-Cockpit czy multimedia z 8-calowym ekranem.

Do podstawowej wersji Active można dokupić reflektory diodowe za 5000 zł (standard w trzeciej wersji GT Line) czy adaptacyjne zawieszenie za 3400 zł, które jest standardem w każdej wersji benzynowej. Dopłaty wymagają także adaptacyjny tempomat i czujniki parkowania z przodu z kamerą cofania. Za lakier niemetalizowany dopłacicie 600 zł, natomiast metalizowany jest w cenie od 2700 do 3500 zł.

Nowy Peugeot 508
Nowy Peugeot 508 © fot. mat. prasowe

Nowy Peugeot 508 ma kilka ciekawych opcji lub elementów wyposażenia standardowego wyższych specyfikacji. Są to na przykład fotele przygotowane wspólnie z towarzystwem AGR (czyli specjalistami od kręgosłupa) czy system Night Vision z kamerą na podczerwień, ostrzegający o przebywających na drodze lub w jej pobliżu ludziach lub zwierzętach niewidocznych dla kierowcy.

Warto też zaznaczyć, że Peugeot daje duży wybór tapicerek - jak w samochodach premium. W ofercie jest aż pięć wersji skórzanych i dwie półskórzane. Klienci wybiorą jeden z dziesięciu lakierów. Szkoda, że Francuzi zrezygnowali z żywych kolorów. Aż cztery to odcienie szarości, do tego dwa rodzaje bieli, jeden czarny i dwa mało intensywne niebieskie. Osobom, które chcą się wyróżnić w tłumie samochodów tej klasy pozostaje tylko czerwień.

Wybór silników nowego Peugeota 508

Choć od dawna krzyczy się o końcu diesli, Peugeot oferuje do nowego 508 aż trzy silniki zasilane olejem napędowym i dwa benzynowe. Diesle mają pojemność 1,6 l i moc 130 KM oraz 2,0 l i moc 160 lub 180 KM. Jednostki benzynowe mają zawsze pojemność 1,6 litra i moc 180 lub 225 KM. Jedyny silnik występujący z przekładnią manualną to diesel 1,6.

Nowy Peugeot 508
Nowy Peugeot 508 © fot. mat. prasowe

Oczywiście najdynamiczniejszą odmianą jest mocniejsza wersja benzynowa. Według danych katalogowych do 100 km/h rozpędza się w czasie 7,3 s. Słabsza, 180-konna wersja potrzebuje na to 0,5 s więcej. Diesel o tej samej mocy przyspiesza do setki w 8,3 s. Natomiast różnica pomiędzy automatem i manualem w najsłabszej wersji wysokoprężnej wynosi 0,3 s na korzyć ręcznej przekładni. Natomiast najoszczędniejszy jest 130-konny diesel z automatem. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 3,7 l/100 km.

Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony