Polo i Ibiza mają nowe, szlachetniejsze rodzeństwo. Debiut Audi A1 Sportback

Nowa, modułowa platforma Volkswagena posłużyła już za bazę do budowy Polo i Seata Ibizy. Teraz dołącza do nich najbardziej prestiżowa propozycja z rodzeństwa, czyli Audi A1 Sportback.

Nadwozie nowego Audi A1 Sportback może się podobać.Nadwozie nowego Audi A1 Sportback może się podobać.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Pierwsze wcielenie mieszczucha z Ingolstadt zadebiutowało w 2010 roku. 5 lat później przeprowadzono face lifting, który sprawił, że stylistyka A1 przetrwała do dziś. Audi uznało jednak, że najwyższy czas na zmiany. Oto ładniejsze, bardziej praktyczne, lepiej wyposażone i naszpikowane większą ilością technologii, nowe A1 Sportback.

W rysach nadwozia przebija się pokrewieństwo z Polo, choć trzeba przyznać, że styliści Audi starali się postawić na jak największą dozę indywidualizmu. W efekcie powstał bardzo atrakcyjny projekt, któremu trudno odmówić uroku. Sportowe linie zgrabnie łączą się tu z praktycznością i elegancją, sprawiając, że A1 powinno wyróżniać się na tle rodzeństwa. Co warte odnotowania, bagażnik mieści 335-litrów.

Nieco spokojniej jest we wnętrzu, które zdecydowanie mocniej nawiązuje do brata z Wolfsburga. Tutaj, podobnie jak w bogatszych odmianach Polo, także znajdziemy duży, dotykowy ekran o przekątnej 8,8 cala lub większy, opcjonalny, mierzący 10,1 cala. Audi obiecuje świetne materiały i bogate wyposażenie. Na pokładzie nie zabraknie m.in. asystenta pasa ruchu, adaptacyjnego tempomatu czy systemu zapobiegającego kolizjom przy małych prędkościach.

Pokrewieństwo z Polo jest widoczne na pierwszy rzut oka. Różnice dotyczą wyposażenia i materiałów.
Pokrewieństwo z Polo jest widoczne na pierwszy rzut oka. Różnice dotyczą wyposażenia i materiałów. © mat.prasowe

Jeśli chodzi o silniki, są one dokładnie takie same jak w Ibizie czy Polo, z tą różnicą, że zrezygnowano tu z najsłabszych jednostek. Gamę A1 otwiera 95-konne 1,0 TSI. W ofercie znajdziemy też jego mocniejszy, 115-konny wariant czy 150-konne 1,5 TSI. Wisienką na torcie jak na razie będzie 200-konna "dwulitrówka". Audi nie wspomina nic o dieslach, które najprawdopodobniej w ogóle nie będą dostępne w tym modelu.

Oficjalny debiut nowego A1 Sportback będzie miał miejsce pewnie podczas jesiennego salonu w Paryżu. Zaraz potem auto powinno pojawić się w sprzedaży. Na razie nie znamy jego cen, choć patrząc na to, ile trzeba było zapłacić za poprzednika, tanio na pewno nie będzie.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯