Nowa Honda CR-V zbliża się do Europy. Będzie wersja siedmioosobowa i hybryda

Toyota pokazała nową RAV4, a Subaru nowego Forestera. Honda prezentowała najnowszą generację CR-V znacznie wcześniej, ale na rynku europejskim model ten zadebiutuje dopiero jesienią 2018 roku. Znamy już więcej szczegółów.

Na zdjęciach w artykule Honda CR-V w specyfikacji na rynek rosyjski, najbardziej zbliżonej do polskiej.Na zdjęciach w artykule Honda CR-V w specyfikacji na rynek rosyjski, najbardziej zbliżonej do polskiej.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Faktem jest, że pisaliśmy od nowej Hondzie CR-V już w październiku 2016 roku, ale była wówczas mowa o modelu na rynek amerykański. Zatem w innej specyfikacji oraz z innymi silnikami niż w Europie. Co nowego oferuje popularny japoński SUV? Przede wszystkim przestronniejsze wnętrze, ale też nową technikę.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Rozstaw osi wzrósł o 40 mm, prześwit również zwiększono o 40 mm, dzięki czemu Honda CR-V będzie sobie nieco lepiej radzić w terenie. Jednak nie to jest najważniejsze.

Nadwozie poszerzono o 35 mm, przez co pasażerowie z przodu mają o 16 mm szerszą przestrzeń na wysokości bioder. Przy okazji zwiększono o 5 mm przestrzeń nad ich głowami.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Pomiędzy pasażerami z przodu i tymi siedzącymi z tyłu odległość wzrosła o 50 mm. Zbiornik paliwa umieszczony przed tylną osią jest teraz bardziej płaski, co pozwoliło zaprojektować wersję siedmioosobową – po raz pierwszy w historii tego modelu.

Wszystkie siedzenia Hondy CR-V mają regulację pochylenia oparcia, a kanapa w drugim rzędzie daje się regulować wzdłużnie w zakresie 150 mm. Kąt otwarcia tylnych drzwi zwiększono o 6 stopni, dzięki czemu łatwiej będzie korzystać z trzeciego rzędu, w którym - zdaniem producenta - zmieszczą się nawet dorosłe osoby.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Bagażnik nowej Hondy CR-V ma być jednym z największych w klasie, a na pewno będzie miał największą powierzchnię w historii modelu. Oparcia kanapy będzie się składało przyciskiem, a dwupoziomowa podłoga pozwoli uzyskać całkowicie płaską przestrzeń. W wersji pięciomiejscowej jej maksymalna długość to 1830 mm, natomiast w wersji siedmiomiejscowej będzie o 30 mm krótsza. To jednak i tak o 250 mm więcej niż w obecnie sprzedawanej generacji CR-V.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Kokpit samochodu został zaprojektowany z myślą o jak najwyższej funkcjonalności, możliwie zbliżonej do minivana. Ma mieć bardzo dużo praktycznych schowków i kieszeni, ale też nie zabraknie nowych rozwiązań z dziedziny elektroniki. Jednym z nich jest duży, cyfrowy wyświetlacz wskaźników, a także rozbudowany ekran multimediów o przekątnej 7 cali.

Nowe silniki Hondy CR-V

Nowy SUV Hondy będzie początkowo – od jesieni bieżącego roku – oferowany z benzynowym silnikiem 1.5 VTEC TURBO, który zastąpi bardzo cenioną jednostkę wolnossącą 2.0 i-VTEC. Na rynku amerykańskim motor legitymuje się 193 KM mocy i 243 Nm momentu obrotowego, ale parametry mogą się różnić w Europie. Silnik ten będzie łączony z przekładnią manualną lub automatyczną CVT, a także z napędem na przednie lub wszystkie cztery koła.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Drugą nowością jest wersja hybrydowa, która na polski rynek trafi w pierwszym kwartale 2019 roku. Bazę napędową będzie stanowił wolnossący silnik 2.0 znany z obecnej generacji Hondy CR-V, ale przekonstruowany tak, by pracował w cyklu Atkinsona i wydajnie współpracował z silnikiem elektrycznym. Wiadomo już, że wersja hybrydowa ma mieć napęd na dwa lub cztery koła.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Test: Ford Transit Custom Nugget - przemeblowali mi mieszkanie
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Ej Toyota, dajcie nam tego Land Cruisera FJ!
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pokazali, na jakie auta stać przeciętnego Polaka
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Volvo ES90 - dla nowej generacji klientów
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Pierwsza jazda: Kia EV4 - kluczowy model w elektrycznym segmencie
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Gigant inwestuje w Polsce. Wiemy, czemu chce produkować u nas
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony
Czy używane Tesle staniały przez Elona? Jeden model trzyma wartość jak szalony