Nowa Honda CR-V zbliża się do Europy. Będzie wersja siedmioosobowa i hybryda

Toyota pokazała nową RAV4, a Subaru nowego Forestera. Honda prezentowała najnowszą generację CR-V znacznie wcześniej, ale na rynku europejskim model ten zadebiutuje dopiero jesienią 2018 roku. Znamy już więcej szczegółów.

Na zdjęciach w artykule Honda CR-V w specyfikacji na rynek rosyjski, najbardziej zbliżonej do polskiej.Na zdjęciach w artykule Honda CR-V w specyfikacji na rynek rosyjski, najbardziej zbliżonej do polskiej.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

Faktem jest, że pisaliśmy od nowej Hondzie CR-V już w październiku 2016 roku, ale była wówczas mowa o modelu na rynek amerykański. Zatem w innej specyfikacji oraz z innymi silnikami niż w Europie. Co nowego oferuje popularny japoński SUV? Przede wszystkim przestronniejsze wnętrze, ale też nową technikę.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Rozstaw osi wzrósł o 40 mm, prześwit również zwiększono o 40 mm, dzięki czemu Honda CR-V będzie sobie nieco lepiej radzić w terenie. Jednak nie to jest najważniejsze.

Nadwozie poszerzono o 35 mm, przez co pasażerowie z przodu mają o 16 mm szerszą przestrzeń na wysokości bioder. Przy okazji zwiększono o 5 mm przestrzeń nad ich głowami.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Pomiędzy pasażerami z przodu i tymi siedzącymi z tyłu odległość wzrosła o 50 mm. Zbiornik paliwa umieszczony przed tylną osią jest teraz bardziej płaski, co pozwoliło zaprojektować wersję siedmioosobową – po raz pierwszy w historii tego modelu.

Wszystkie siedzenia Hondy CR-V mają regulację pochylenia oparcia, a kanapa w drugim rzędzie daje się regulować wzdłużnie w zakresie 150 mm. Kąt otwarcia tylnych drzwi zwiększono o 6 stopni, dzięki czemu łatwiej będzie korzystać z trzeciego rzędu, w którym - zdaniem producenta - zmieszczą się nawet dorosłe osoby.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Bagażnik nowej Hondy CR-V ma być jednym z największych w klasie, a na pewno będzie miał największą powierzchnię w historii modelu. Oparcia kanapy będzie się składało przyciskiem, a dwupoziomowa podłoga pozwoli uzyskać całkowicie płaską przestrzeń. W wersji pięciomiejscowej jej maksymalna długość to 1830 mm, natomiast w wersji siedmiomiejscowej będzie o 30 mm krótsza. To jednak i tak o 250 mm więcej niż w obecnie sprzedawanej generacji CR-V.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Kokpit samochodu został zaprojektowany z myślą o jak najwyższej funkcjonalności, możliwie zbliżonej do minivana. Ma mieć bardzo dużo praktycznych schowków i kieszeni, ale też nie zabraknie nowych rozwiązań z dziedziny elektroniki. Jednym z nich jest duży, cyfrowy wyświetlacz wskaźników, a także rozbudowany ekran multimediów o przekątnej 7 cali.

Nowe silniki Hondy CR-V

Nowy SUV Hondy będzie początkowo – od jesieni bieżącego roku – oferowany z benzynowym silnikiem 1.5 VTEC TURBO, który zastąpi bardzo cenioną jednostkę wolnossącą 2.0 i-VTEC. Na rynku amerykańskim motor legitymuje się 193 KM mocy i 243 Nm momentu obrotowego, ale parametry mogą się różnić w Europie. Silnik ten będzie łączony z przekładnią manualną lub automatyczną CVT, a także z napędem na przednie lub wszystkie cztery koła.

Honda CR-V (2018)
Honda CR-V (2018) © fot. mat. prasowe

Drugą nowością jest wersja hybrydowa, która na polski rynek trafi w pierwszym kwartale 2019 roku. Bazę napędową będzie stanowił wolnossący silnik 2.0 znany z obecnej generacji Hondy CR-V, ale przekonstruowany tak, by pracował w cyklu Atkinsona i wydajnie współpracował z silnikiem elektrycznym. Wiadomo już, że wersja hybrydowa ma mieć napęd na dwa lub cztery koła.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥