Rozwój jednostek w F1 ponownie zamrożony

Od sezonu 2014 w Formule 1 będą obowiązywać nowe jednostki napędowe, o czym piszemy przy każdej możliwej okazji. FIA ogłosiła już jednak, że ze względów finansowych zamierza stopniowo zamrażać rozwój silników V6 Turbo.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Od sezonu 2014 w Formule 1 będą obowiązywać nowe jednostki napędowe, o czym piszemy przy każdej możliwej okazji. FIA ogłosiła już jednak, że ze względów finansowych zamierza stopniowo zamrażać rozwój silników V6 Turbo.

Jakiś czas temu Honda podała, że w 2015 roku zamierza dołączyć do producentów, którzy będą oferowali jednostki V6 turbo o pojemności 1,6 l w sezonie 2014. Są już wśród nich Mercedes, Ferrari oraz Renault, a pierwszym klientem Hondy będzie McLaren.

Tuż po wejściu nowych jednostek Międzynarodowa Federacja Samochodowa będzie stopniowo zamrażała ich rozwój, żeby ograniczyć koszty, jakie muszą ponosić producenci w związku z pracami nad udoskonalaniem silników. To także większa motywacja do przyspieszenia obecnych prac.

Rozwój jednostek będzie stopniowo zamrażany do 2018 roku. Co stanie się później, nie wiadomo. Tak sam los spotkał obecnie stosowane wolnossące silniki V8 o pojemności 2,4 l, nad którymi prace rozwojowe wstrzymano wraz z końcem sezonu 2006.

Jeżeli więc do grupy producentów chce dołączyć kolejny, powinien to zrobić jak najszybciej, by mieć jak najwięcej czasu na udoskonalanie swojej konstrukcji. W przeciwnym razie nie uda się odrobić strat do konkurencji.

Źródło: DzielPasję

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej