Rozłam w zespole Red Bulla?

Wynik Grand Prix Malezji wydawał się oczywisty, a przynajmniej takie wrażenie mogły odnieść osoby, które nie śledziły jego końcówki. Zwycięstwo Sebastiana Vettela nie było jednak aż tak wielkim powodem do radości w zespole. Dlaczego?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Wynik Grand Prix Malezji wydawał się oczywisty, a przynajmniej takie wrażenie mogły odnieść osoby, które nie śledziły jego końcówki. Zwycięstwo Sebastiana Vettela nie było jednak aż tak wielkim powodem do radości w zespole. Dlaczego?

W tym sezonie tempo wyścigowe bolidów ze stajni Infiniti Red Bull Racing nie jest już takie dobre. Owszem, w Malezji to właśnie para Vettel/Webber stała na dwóch najwyższych stopniach podium, ale tydzień wcześniej Kimi Raikkonen udowodnił, że wyprzedzanie granatowych aut nie jest wcale takie trudne.

W Malezji czerwone byki miały trochę łatwiej, także za sprawą błędu Fernando Alonsa. Niemniej jednak Mark Webber startujący z trzeciej linii spisał się fenomenalnie i po ostatniej serii pit stopów to on jechał przed Sebastianem Vettelem.

Wtedy właśnie kierowcy dostali polecenie zespołowe, żeby skręcić obroty silnika i oszczędzać opony, by spokojnie i bezpiecznie dojechać do mety. Co ciekawe, kilka sekund za ich plecami w tej samej chwili identyczne polecenie wydał swoim podopiecznym Ross Brawn. Lewis Hamilton i Nico Rosberg pogodzili się z tą decyzją i grzecznie dowieźli punkty do mety.

W tym samym czasie lider wyścigu Mark Webber skręcił obroty i nagle został zaatakowany przez Sebastiana Vettela. Niemiecki kierowca nie miał zamiaru słuchać poleceń zespołowych i przez kilka okrążeń toczył ostry pojedynek ze swoim kolegą z zespołu.

Po wyścigu panowie nie podali sobie ręki, nie zamienili nawet słowa, a na podium nie spojrzeli sobie w oczy. Christian Horner przyznał później, że obaj kierowcy dostali takie samo polecenie, jednak Sebastian je zignorował, stawiając swój interes nad dobro zespołu. Mark Webber unika komentarzy w tej sprawie. Wiemy na pewno, że Niemiec tłumaczył się z tego zachowania i że wyraził skruchę. Z całym szacunkiem dla Sebastiana, ale po zalegalizowaniu team orders trudno uznać to za zagranie fair play.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Pierwsza jazda: Ferrari 296 Speciale - poczuj się jak Kubica
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Plaga kradzieży w Polsce. Złodzieje znaleźli sobie nowy cel
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Prawdziwa plaga w Polsce. Takich kierowców są tysiące
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Mazda wygrywa w sądzie z Krajową Informacją Skarbową. Hybrydy z niższą akcyzą
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Niemieckie media: Opel może sprzedawać chińskie auto pod swoją marką
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Eksperci o sytuacji na stacjach. Wiemy, jak będzie pod koniec miesiąca
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Kultowa Škoda 1000 MBX powraca jako koncept
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Wideo: Zgubił koło na przejeździe kolejowym. Niewiele zabrakło do tragedii
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Widziałem auta nowej chińskiej marki. Lepas ma wysoko zawieszoną poprzeczkę
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę