Rosjanie mają narodowy samochód elektryczny. To Kałasznikow CV-1

Po zaprezentowaniu elektrycznego motocykla, firma Kałasznikow najwyraźniej poczuła się bardzo pewnie na rynku ekopojazdów. Dlatego na konferencji w rosyjskiej Kubince zaprezentowano koncept samochodu elektrycznego.

CV-1 wygląda świetnie, ale nie trafi do produkcji w takiej formieCV-1 wygląda świetnie, ale nie trafi do produkcji w takiej formie
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Kałasznikow CV-1, bo tak nazywa się rosyjski pojazd, oparty jest na Iżu 2125 produkowanym w latach 1973–1997. Niebieski egzemplarz służy jako platforma testowa dla nowych technologii. Prace postępują szybko, ponieważ jak mówi Sofia Ivanowa, przedstawicielka marki, biorąc pod uwagę sukcesy na polu baterii i napędów, firma zastanawia się nad konkurencją z Teslą. To - nie ma co ukrywać - ambitne stwierdzenie.

CV-1 wygląda jak wizja szalonego grafika łączącego klasyczny rosyjski design z cyberpunkową stylizacją. Z przodu mamy 6 jednostek świateł LED, auto ma spore felgi z całkiem szerokimi oponami, a szyby są maksymalnie przyciemnione. Biorąc pod uwagę, że jest to samochód ciągle będący w fazie testów, kabina może nie być wykończona.

Obraz
© fot. mat. prasowe

Co pod maską? Oczywiście Kałasznikow nie podaje pełnej specyfikacji, ale zdradzono, że bateria ma pojemność 90 kWh oraz system szybkiego ładowania. Nie wiadomo, ile silników elektrycznych ma CV-1 (lub ile mocy generują), lecz auto przyspiesza do stu kilometrów na godzinę w 6 sekund, a zasięg na jednym ładowaniu wynosi 350 km.

Czy to klasyczny wał? W samochodzie elektrycznym?
Czy to klasyczny wał? W samochodzie elektrycznym? © fot. mat. prasowe

Jeśli auto trafi do produkcji, na pewno nie będzie wyglądało jak CV-1. Mimo to trzymamy kciuki za projekt rosyjskiego auta elektrycznego.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam