Rosjanie mają narodowy samochód elektryczny. To Kałasznikow CV-1

Po zaprezentowaniu elektrycznego motocykla, firma Kałasznikow najwyraźniej poczuła się bardzo pewnie na rynku ekopojazdów. Dlatego na konferencji w rosyjskiej Kubince zaprezentowano koncept samochodu elektrycznego.

CV-1 wygląda świetnie, ale nie trafi do produkcji w takiej formieCV-1 wygląda świetnie, ale nie trafi do produkcji w takiej formie
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Kałasznikow CV-1, bo tak nazywa się rosyjski pojazd, oparty jest na Iżu 2125 produkowanym w latach 1973–1997. Niebieski egzemplarz służy jako platforma testowa dla nowych technologii. Prace postępują szybko, ponieważ jak mówi Sofia Ivanowa, przedstawicielka marki, biorąc pod uwagę sukcesy na polu baterii i napędów, firma zastanawia się nad konkurencją z Teslą. To - nie ma co ukrywać - ambitne stwierdzenie.

CV-1 wygląda jak wizja szalonego grafika łączącego klasyczny rosyjski design z cyberpunkową stylizacją. Z przodu mamy 6 jednostek świateł LED, auto ma spore felgi z całkiem szerokimi oponami, a szyby są maksymalnie przyciemnione. Biorąc pod uwagę, że jest to samochód ciągle będący w fazie testów, kabina może nie być wykończona.

Obraz
© fot. mat. prasowe

Co pod maską? Oczywiście Kałasznikow nie podaje pełnej specyfikacji, ale zdradzono, że bateria ma pojemność 90 kWh oraz system szybkiego ładowania. Nie wiadomo, ile silników elektrycznych ma CV-1 (lub ile mocy generują), lecz auto przyspiesza do stu kilometrów na godzinę w 6 sekund, a zasięg na jednym ładowaniu wynosi 350 km.

Czy to klasyczny wał? W samochodzie elektrycznym?
Czy to klasyczny wał? W samochodzie elektrycznym? © fot. mat. prasowe

Jeśli auto trafi do produkcji, na pewno nie będzie wyglądało jak CV-1. Mimo to trzymamy kciuki za projekt rosyjskiego auta elektrycznego.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀