Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj

Mniejszy, użyteczniejszy, bardziej europejski. Amerykańska firma Ram rozszerza ofertę na Stary Kontynent prezentując model Rampage.

RAM RampageRam Rampage
Źródło zdjęć: © WP Autokult | Mirko Re
Mateusz Lubczański

"Pelnoprawne" pick-upy pokroju Rama 1500 czy chociażby Forda F-150 są u nas w codziennym użytkowaniu prawdziwym utrapieniem – żadna europejska droga czy rondo nie były projektowane dla tych gigantów. Dlatego też marka zajmująca się tylko i wyłącznie pick-upami (no i sprzedażą dostawczych Fiatów w USA) poszerza ofertę o model Rampage. Jest produkowany w Brazylii, a jego bliźniakiem jest przednionapędowy Fiat Toro (ach ten Stellantis!).

Rampage w przeciwieństwie do np. Toyoty Hilux nie jest zbudowany na ramie – technicznie bliżej mu do Jeepa Compassa. Mimo to w wersji z silnikiem Diesla może wziąć na pakę nawet tonę ładunku. Taki egzemplarz oferowany będzie jako "offroadowy" Rebel z motorem 2,2 l i mocą 200 KM. Sprint do setki zajmie mu 9,9 s.

Elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens

Ale oczywiście europejski rynek nie może obyć się bez szybszej wersji – czyli R/T, obniżonej o 10 mm, wyposażonej w dwulitrowy silnik benzynowy generujący 272 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki zajmuje mu 6,9 s. Są też elementy jakie znamy z Jeepa, tak jak np. dziewięciobiegowa przekładnia.

Również wnętrze nawiązuje do terenowej marki, ale to dobra wiadomość. Jakość wykończenia stoi na wysokim poziomie, tak jak i materiały np. w postaci zamszu (to coraz częściej widziany trend). Zza kierownicy można odnieść wrażenie, że temu modelowi bliżej do SUV-a z paką niż pełnoprawnego użytkowego pick-upa – i właśnie tutaj menadżerowie widzą swoją szansę.

RAM Rampage
Ram Rampage © WP Autokult | Mirko Re

– Wprowadzenie Rampage'a do Europy byłoby odważnym, nowym rozdziałem w historii Rama – mówi Fabio Catone, szef marki RAM i Jeep w Europie. Słowo klucz – "byłoby". Zapytany o prognozowaną sprzedaż Catone stwierdza, że jest to bardziej eksperyment niż solidny plan przedstawiany inwestorom.

Dla porównania, Frank Krol z Mitsubishi przyznał, że 15 proc. udziału w rynku (plus minus 15-20 tys. sztuk na całą Europę) nie jest opłacalne dla przywrócenia pick-upa L200. Na szczęście Ram nie musi opracowywać wszystkiego od zera. Rampage (jak i Toro) zjeżdża już z linii produkcyjnej w Brazylii.

  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
  • RAM Rampage
[1/13] RAM Rampage Źródło zdjęć: WP Autokult | Mirko Re
Wybrane dla Ciebie
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Projekt drakońskich kar dla kierowców. Tak ostrych przepisów nie było
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych