Przygotuj się na kolejki po nowe Renault Megane R.S. Jest tańsze od konkurencji

Francuzi długo kazali nam czekać na nowe wcielenie Megane R.S. Teraz, w dwa lata po premierze czwartej generacji kompaktu, Renault wprowadza jego ostrzejszą wersję na polski rynek. W porównaniu do możliwości cena jest okazyjna.

Przygotuj się na kolejki po nowe Renault Megane R.S. Jest tańsze od konkurencjiRenault Megane R.S. w kolorze "Orange Tonic".
Źródło zdjęć: © Fot. Marcin Łobodziński
Michał Zieliński
10

Oficjalna premiera najnowszego hot hatcha Renault miała miejsce podczas targów we Frankfurcie, choć producent zapowiadał samochód od dawna. Różnice między "cywilną" odmianą widać gołym okiem. Błotniki z przodu i z tyłu poszerzono o 60 i 45 mm w porównaniu do Megane GT. Większy jest wlot powietrza w przednim zderzaku, który przeprojektowano pod kątem wydajności aerodynamicznej. Za przednimi kołami znalazły się wyloty powietrza, z tyłu aktywny dyfuzor, do tego spojler i centralnie umieszczona końcówka wydechu.

Obraz
Obraz

Zmiany nie kończą się na atrakcyjnym wyglądzie. Pod maską pięciodrzwiowego hatchbacka wylądował 1,8-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 280 KM. To ta sama jednostka, którą można znaleźć w Alpine A110. Zawieszenie dostało cztery ciśnieniowe poduszki hydrauliczne, pojawiły się też większe tarcze hamulcowe, które współpracują z zaciskami Brembo. Wisienką na torcie jest system czterech skrętnych kół 4Control i mechanizm różnicowy typu Torsen.

Sporo tego, ale mnogości ulepszeń nie widać w cenie. Podstawowa wersja Megane R.S. z manualną, 6-biegową przekładnią (tak, Renault nauczyło się z błędu, jaki popełnili w wypadku Clio) będzie kosztować 124 900 zł. Jest to 3 tys. zł mniej niż Volkswagen życzy sobie za słabszego Golfa GTI Performance. Dalej różnica tylko rośnie. Francuski kompakt kosztuje 20 tys. zł mniej kwota, na którą Hyundai wycenił słabszego i30 N Performance i 15 tys. zł mniej niż trzeba wydać na słabszego Peugeota 308 GTi.

Renault Megane R.S. - ceny
Renault Megane R.S. - ceny © Fot. Marcin Łobodziński

Auto będzie dostępne także z 6-stopniową skrzynią EDC, do której dopłata wyniesie 7 tys. zł. Przed końcem 2018 roku pojawi się również wersja "Trophy". Silnik będzie generował 300 KM, maksymalny moment obrotowy wzrośnie do 400 Nm (z 390), a w standardzie znajdzie się bardziej wyczynowe zawieszenie Cup, dostępne w zwykłym R.S. jako opcja.

Cena i osiągi na papierze to jedno, wrażenia z jazdy to drugie. Poprzednikom nie można było wiele zarzucić, a nowa generacja zapowiada się jeszcze lepiej. Na ostateczny werdykt przyjdzie jednak jeszcze trochę poczekać. Jeśli okaże się, że Megane R.S. nie zawodzi i w tej kategorii, będziemy mogli mówić o prawdziwej okazji na rynku sportowych hatchbacków.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Pierwszy kontakt z Audi Q3: tak świeci 25 tys. diod LED!
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
Nadjeżdża najmocniejsze Lamborghini w historii. Powstanie tylko 29 sztuk
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
BMW 540i Legacy Edtion to hołd dla klasyki. Jest tylko jeden problem
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Nowe modele Omody i Jaecoo jadą do Polski
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Rekordowy maj dla chińskich marek w Europie. Historyczne wyniki
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Nowe Audi Q3 wjeżdża do Polski. Ceny nie są już tajemnicą
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Czy wiesz, do czego służy plastik na desce rozdzielczej?
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Jest zgoda na nowy fragment S17. Budowa ruszy jeszcze w tym roku
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Kończą sprzedaż w Europie. Ostatnie 55 sztuk
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Rząd znów "nie dowiózł". Nowe przepisy miały chronić Polaków w wakacje [OPINIA]
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Kto ma pierwszeństwo? Sprawa skończyła się w sądzie
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała
Ulubiony SUV Polaków odświeżony. Jedna wersja wyraźnie potaniała