Ludzie w Brukseli nie wytrzymali. Wielki protest przeszedł ulicami

Groźba zamknięcia belgijskiej fabryki Audi przerodziła się w ogromny protest europejskich pracowników branży motoryzacyjnej. 16 września ulicami Brukseli przemaszerowało ponad 5 tys. osób.

BRUSSELS, BELGIUM - SEPTEMBER 16: Between 5500 (Police) and 11 000 (Trade Unions) workers, mainly from the Audi factory in Forest demonstrate in the street of Brussels on September 16, 2024 in Brussels, Belgium. Protesters march to challenge EU leaders on the need for massive investment to protect industrial jobs. (Photo by Thierry Monasse/Getty Images)Protesty w Brukseli
Źródło zdjęć: © GETTY | Thierry Monasse
Aleksander Ruciński

O potencjalnych planach zamknięcia belgijskiej fabryki Audi zrobiło się głośno w lipcu 2024 r. Choć ostateczne decyzje nadal nie zapadły, groźba zamknięcia zakładów produkujących elektryczne Q8 e-trona zdaje się coraz poważniejsza. Pracownicy Audi postanowili wyjść na ulice, a wraz z nimi inni przedstawiciele branży.

Łącznie w proteście zorganizowanym 16 września wzięło udział ponad pięć tysięcy osób. Jak informuje Bloomberg, ponad połowa protestujących związana jest z Audi. Pozostali przybyli w geście solidarności, by wyrazić zaniepokojenie sytuacją w europejskiej branży motoryzacyjnej,

— Chcemy wysłać silny sygnał europejskim władzom, które utrudniają życie belgijskiemu i europejskiemu przemysłowi. Przemysł wytwórczy głównie migruje z naszych krajów — powiedział Patrick Van Belle, główny przedstawiciel związków zawodowych w Audi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Audi e-tron GT – lifting zaczyna się od podwozia

Protestujący nieśli transparenty wyrażające sprzeciw wobec napływu chińskich producentów do Europy oraz polityki klimatycznej UE. Brukselska fabryka Audi, której grozi zamknięcie, jest tylko jednym z europejskich zakładów, które znalazły się w sytuacji zagrożenia.

— To nie jest miłe, że tak długo zwlekają. Zamknięte, nie zamknięte, zamknięte, nie zamknięte. Płaca, nie ma płacy. To nie jest miłe, wiesz. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie — mówi jedna z pracownic Audi, Katie Vanden Eycken, cytowana przez Bloomberga.

— Jesteśmy wściekli — dodaje Aaron Focon, nosząc koszulkę w geście poparcia dla swojego ojca, który pracuje w fabryce Audi od 34 lat i teraz stoi w obliczu perspektywy utraty pracy. — To nie jest normalne. Rząd musi się obudzić i coś zrobić.

Wybrane dla Ciebie
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy Mercedes GLB wyceniony w Polsce. Jest nieznacznie droższy, ale oferuje znacznie więcej
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowy szef BMW: Milan Nedeljkovic przejmuje stery w erze elektromobilności
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Nowa ekspresówka na zachodzie. Wiemy, kiedy nią pojedziemy
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Kilka kluczowych detali. Po tym rozpoznasz nieoznakowany radiowóz
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Odświeżona Dacia Jogger wjeżdża do salonów. Jest LPG, jest i hybryda
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Hyundai i30N może powrócić na rynek. Kluczem będzie nowy napęd
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Tesla na ostatnim miejscu w amerykańskim rankingu niezawodności
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Uciekł z miejsca kolizji. Miał swoje powody
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Stworzył Taycana, teraz będzie szefem AMG. Co to oznacza dla marki?
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Ford stworzy dwa modele na platformie Renault. Tak chce wygrywać w Europie
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Auto nawet za połowę ceny. Możesz kupić od komornika
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
Na razie 5 zł dziennie. Ruszył system opłat za starsze auta
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯