Im elektryki jednak "nie idą". Możliwe pierwsze zamknięcie fabryki od 1988 roku

Audi bierze pod uwagę zakończenie produkcji elektrycznego modelu Q8 e-tron i zastanawia się co zrobić z fabryką w Brukseli – informuje oficjalny komunikat prasowy. Mercedes też z rezerwą podchodzi do rozwoju e-mobilności. BMW? Tu sytuacja jest zupełnie inna.

Produkcja Audi Q8 e-tronaProdukcja Audi Q8 e-trona
Źródło zdjęć: © Autokult | Szymon Jasina
Mateusz Lubczański

Gdyby były to plotki, można by je uznać za ciekawostkę. Jednak oficjalny komunikat prasowy Audi mówiący o "globalnym spadku zamówień na luksusowe elektryki" – to już coś. Oficjalnie spadek zamówień ma wynikać z wprowadzenia nowych modeli na platformie PPE. Pokazany na razie został tylko jeden: Q6 e-tron. Warto docenić jednak marketingowy szpagat.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Premiera CHERY TIGGO 4 i TIGGO 9: rodzina w komplecie

Spadek popularności oznacza problem fabryki w Brukseli, umieszczonej blisko centrum tego miasta, z wysokimi kosztami logistycznymi. Audi zastanawia się nad restrukturyzacją linii montażowych, ale nie wyklucza całkowitego zamknięcia czy sprzedaży obiektu. Automotive News Europe donosi, że Grupa Volkswagena nie zamknęła żadnego obiektu od 1988 roku, kiedy to pracę zakończył obiekt w Westmoreland w Pensylwanii.

Ciekawe informacje płyną również z Mercedesa, który na razie nie będzie zwiększał produkcji baterii. "Jesteśmy elastyczni. Pomyślimy o kolejnych krokach gdy, sytuacja będzie klarowna" – powiedział Markus Schafer, szef rozwoju technologicznego. Z kolei dyrektor zarządzający Mercedesa, Ola Kallenius, przyznał w lutym, że firma zrobi wszystko, by zapewnić konkurencyjność swoich silników spalinowych – tych, które miały przecież odejść do lamusa.

Interesująco za to przedstawia się sytuacja w BMW – od początku roku dostarczono 107 933 egzemplarzy elektryków, co jest wzrostem aż o 22 proc. Z kolei Mercedes dostarczył tylko 45 tys. elektrycznych pojazdów, co jest spadkiem o 25 proc. BMW zawdzięcza to szerokiej ofensywie modelowej – np. modelowi iX1. Być może na sukces wpłynął fakt, że pojazdy wykorzystujące energię elektryczną niemal nie różnią się z zewnątrz od swoich spalinowych odpowiedników.

Wybrane dla Ciebie
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza fuszerka drogowa w Polsce. Naprawią "fale Dunaju"
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony
Najsłynniejsza Mazda w Polsce na sprzedaż. Hanka z "M jak Miłość" wjechała nią w kartony