Polscy kierowcy są coraz bardziej świadomi. Chętniej kupują opony całoroczne

Polscy kierowcy swój rozum mają. Sugerują się tym, co dobre i opłacalne, a ich motoryzacyjne decyzje można uznać za jedne z najbardziej pragmatycznych w Europie. Mamy na to kolejny dowód - coraz chętniej rezygnujemy z zimówek i przerzucamy się na opony całoroczne.

Polscy kierowcy coraz częściej dostrzegają, że zakup opon zimowych po prostu się nie opłaca.
Polscy kierowcy coraz częściej dostrzegają, że zakup opon zimowych po prostu się nie opłaca.
Źródło zdjęć: © fot. East News / Piotr Jedzura
Marcin Łobodziński

15.02.2018 | aktual.: 01.10.2022 19:07

Żaden rodzaj ogumienia nie miał w minionym roku tak dużej dynamiki wzrostowej jak opony całoroczne. Polacy, widząc kolejną bardzo łagodną zimę, zaczynają dostrzegać potencjał takich opon. Coraz bardziej cenią sobie czas, który tracą kierowcy odwiedzający serwisy wulkanizacyjne dwa razy w roku.

Wbrew pozorom ogumienie całoroczne w wielu sytuacjach jest bezpieczniejsze od sezonowych. W aucie zawsze są założone właściwe opony, co jest szczególnie ważne podczas okresów przejściowych. Poza tym większość mieszkańców naszego kraju po śniegu jeździ tylko przez kilkanaście dni w roku. Wtedy opony całoroczne rzeczywiście mogą okazać się gorsze niż zimowe. Przez resztę zimy kierowcy poruszają się po suchym lub mokrym asfalcie, a tam przewaga "zimówek" topnieje.

Dane polskiego rynku ogumienia opublikował Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego. Wynika z nich, że w minionym roku nastąpił 29-procentowy wzrost sprzedaży opon całorocznych. Co prawda był też wzrost przy oponach sezonowych, ale znacznie niższy – letnie 1 proc., zimowe 11 proc.

Obraz
© fot. mat. prasowe

Nawet i te dane pokazują, że świadomość kierowców jest coraz wyższa. Stabilność rynku opon letnich przy jednoczesnym wzroście zimowych i całorocznych pokazuje w sposób jednoznaczny, że kierowcy, którzy do tej pory jeździli zimą na niewłaściwym ogumieniu, zaczynają rezygnować z tak ryzykownego działania.

  • W naszym klimacie używanie właściwych opon w trakcie jesienno-zimowej i zimowo-wiosennej słoty, może zdecydowanie skrócić drogę hamowania i niejednokrotnie uratować ludzkie życie. Kierowcy zaczynają doceniać markowe opony, bo przy stale rosnącym ruchu drogowym dają one większy margines bezpieczeństwa - mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.

Przypominamy, że tylko ogumienie z symbolem 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake, czyli piktogramem przedstawiającym trzy szczyty i płatek śniegu) jest homologowane na zimowe warunki i generalnie takie zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa. W przeciwieństwie do zimowych, opony całoroczne mogą, ale nie muszą być w ten sposób oznakowane. Robią to renomowani producenci.

Warto zauważyć również spory wzrost sprzedaży opon motocyklowych. 9-procentowy skok sprzedaży ogumienia do SUV-ów jest potwierdzeniem tego, że ten szeroko pojmowany segment ma się coraz lepiej.

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (90)