"Pierwsza śmiertelna ofiara podziałała na wyobraźnię". Kierowcy MPK z obawami przed koronawirusem wyjeżdżają w trasy

"Pomimo stworzenia tej strefy, czułem się, jakbym przez pół dnia siedział w szambie po same uszy" - pisze jeden z kierowców warszawskiego autobusu. W związku z obecnością koronawirusa w Polsce ruch w komunikacji miejskiej zdecydowanie spadł, ale i tak siedzący za kółkiem obawiają się choroby. Zwłaszcza, że strefy są ignorowane, a kierowcy i tak muszą opuszczać swoje miejsce pracy.

Strefy zostały wprowadzone nie tylko w autobusach, ale i tramwajachStrefy zostały wprowadzone nie tylko w autobusach, ale i tramwajach
Źródło zdjęć: © fot. Wirtualna Polska
Mateusz Lubczański
  • Wydzielone strefy są potrzebne. Nie dają 100 proc. pewności, ale minimalizują ryzyko zakażenia - mówi mi jeden z kierowców jeżdżących autobusem po Łodzi, w kontekście zagrożenia epidemicznego koronawirusem. Tzw. strefy buforowe zostały wprowadzone w środkach komunikacji miejskiej, by oddzielić pracowników MPK od pasażerów.

W niektórych przypadkach – jak wskazują kierowcy na specjalnych grupach – są one ignorowane i niszczone, ale to pojedyncze sytuacje. Podobny sposób walki z koronawirusem zastosowały również inne kraje. Pojazdy komunikacji miejskiej są dodatkowo dezynfekowane, choć w zależności od miast stopień działań jest różny. Pasażerowie są też informowani o zaleceniach na bieżąco. W czasie podróży słyszą specjalnej komunikaty.

Przewoźnicy podkreślają, że bilety można kupować przez aplikację, a w ostateczności biletomat można obsługiwać ołówkiem lub skrawkiem ubrania. Koronawirus SARS-Cov-2 przenosi się drogą kropelkową.

– Myślę, że pierwsza śmiertelna ofiara podziałała na wyobraźnię – stwierdza jeden z łódzkich kierowców. – Jeśli chodzi o liczbę pasażerów to widać ich mniej – dodaje.

Mniejsze obłożenie komunikacji miejskiej nie jest jednak przypadkiem.

– Zauważalnie spadła liczba pasażerów, na co pewnie miało wpływ zamknięcie szkół – zauważa kierowca, który na co dzień krąży po Warszawie. – Powinny być skrócone czasy pracy, powinno być dużo mniej autobusów – dodaje. Łódź już przechodzi na sobotni rozkład jazdy.

Choć firmy komunikacyjne starają się jak mogą i wprowadzają ułatwienia dla kierowców (np. nie meldują się oni na ekspedycjach zlokalizowanych na krańcach), wciąż zdarza im się popełniać najprostsze błędy.

Nie mamy rękawiczek jednorazowych – oburza się kierowca pragnący zachować anonimowość. – A w przypadku osoby na wózku inwalidzkim mamy obowiązek wyjść i pomóc takiej osobie wejść do środka – zauważa.

Na razie ruch komunikacji miejskiej nie został wstrzymany i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić. Rząd zaleca, by w związku z obecnością koronawirusa w Polsce zrezygnować z przejazdów, jeśli tylko to możliwe. Alternatywą są taksówki, gdzie każdy przejazd jest rejestrowany. Również w tym środku transportu podejmowane są kolejne działania, jak chociażby montaż barier oddzielających kierowcę od pasażera.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
Kierowcy zapłacą dużo więcej. Rząd szykuje wielką podwyżkę ceny kursu
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Zakaz sprzedaży aut spalinowych po 2035 roku. Donald Tusk podpisał list
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟