Przesłony w kabinie oddzielą pasażerów od kierowców iTaxi. Wszystko z powodu koronawirusa

Jeden z najpopularniejszych operatorów taksówkarskich, działający głównie w dużych polskich miastach, w związku z epidemią koronawirusa wdraża specjalne procedury. Jedną z nich jest montaż przesłon oddzielających kierowcę od przewożonych pasażerów.

iTaxi wdraża rygorystyczne procedury w związku z epidemią koronawirusa.iTaxi wdraża rygorystyczne procedury w związku z epidemią koronawirusa.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Przedstawiciele iTaxi 12 marca 2020 roku opublikowali na firmowym blogu oficjalny komunikat dotyczący zastosowania wyjątkowych środków ostrożności, których celem jest zapobieganie rozprzestrzenianiu się epidemii koronawirusa.

Niektóre z nich mogą zaskoczyć klientów, ale raczej nie powinny wpłynąć na komfort podróżowania taksówką. Nowe obowiązki i obostrzenia dotyczą również kierowców, którzy teraz muszą postępować z wyjątkową rozwagą. Na postojach lotniskowych nie mogą np. opuszczać pojazdu. iTaxi zaleca też ograniczenie kontaktu z pasażerem i jego bagażem do absolutnego minimum.

W tym celu od poniedziałku 16 marca w pojazdach iTaxi montowane będą specjalne przesłony oddzielające kierowcę od części pasażerskiej. Firma zakupiła też ozonatory, których będzie używać do regularnego czyszczenia wnętrz swoich taksówek. Zwiększono również zapasy środków dezynfekujących, a kierowcom zalecono stosowanie rękawiczek i masek ochronnych.

Przedstawiciele iTaxi zapewniają, że firma jest w stałym kontakcie z sanepidem, policją i strażą graniczną. Ponadto każdy przejazd objęty jest wyjątkowym nadzorem, by w razie potrzeby szybko zidentyfikować zarażonego pasażera lub kierowcę.

To pierwsze tak poważne środki zastosowane w naszym kraju przez operatora taksówkarskiego. Niewykluczone jednak, że w ślad za iTaxi niebawem pójdą również konkurencyjne firmy.

Wybrane dla Ciebie
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Tesla Model 3 teraz jeszcze tańsza. Wersja Standard wjeżdża do polskich salonów
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Smart zrobił sedana. Jest gigantyczny
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Wideo: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Dacia wyceniła Sandero po liftingu. Wciąż jest tanio
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
Pięciokrotna podwyżka. Rząd podał nową cenę kursu dla kierowców
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
List wygląda jak przekręt. To nie oszustwo, a zapłaty nie unikniesz
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Tusk podpisał list. Chodzi o zakaz sprzedaży aut spalinowych
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Kod 78 na prawku to nie fikcja. Policja zauważyła go u 20-latka
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Nowy Merceces GLB debiutuje jako elektryk. Imponuje przestrzenią i zasięgiem
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀