Używany Peugeot 207 - typowe awarie i problemy
W segmencie B oprócz atrakcyjnego designu głównymi kartami przetargowymi są funkcjonalność i niska cena. Te cechy często decydują o wyborze miejskiego samochodu. Jedną z propozycji jest Peugeot 207. Czy warto w niego zainwestować? Na co trzeba się przygotować, kupując małego francuza?
17.03.2012 | aktual.: 30.03.2023 10:31
Historia modelu
Tak samo jak jego poprzednik 207 CC otrzymał elektrycznie składany hardtop. W 2008 roku w salonach zagościł kolejny wariant nadwozia oznaczony jak SW, co w nomenklaturze PSA oznacza StationWagon.
W 2009 roku przeprowadzono drobny facelifting – w tylnych lampach pojawiły się diody LED, a z przodu auto otrzymało przemodelowany zderzak. Jego następce mogliśmy podziwiać podczas tegorocznych targów w Genewie. O ile design 207 nieco nawiązuje do modelu 206, to w przypadku 208 mamy do czynienia z rewolucją stylizacyjną w pełnym tego słowa znaczeniu.
Silniki
- R4 1,4 8V (73 KM)
- R4 1,4 16V (88 KM0
- R4 1,4 VTi (95 KM)
- R4 1,6 (109 KM)
- R4 1,6 VTi (120 KM)
- R4 1,6 THP (150 – 155 KM)
- R4 1,6 Turbo (175 KM) wersja RC
Diesle:
- R4 1,4 HDI (68 KM)
- R4 1,6 HDI (90, 92, 109 - 112 KM)
Ze względu na intensywne prace konkurencji Peugeot 207 również nie może od niej odstawać i właśnie dlatego wybór silników jest aż tak bogaty. Kierowcom szukającym bezproblemowej eksploatacji polecamy dwie podstawowe jednostki benzynowe, które nie wymagają dużych nakładów finansowych i częstych napraw u mechanika.
Niestety brak awarii często oznacza też brak mocy, tak jest i w tym przypadku. Podstawowe silniki 1,4 l zupełnie nie nadają się do szybkiej jazdy i skutecznie temperują wyścigowe zapędy kierowcy.
Z osiągami nieco lepiej jest w przypadku wersji VTi ze zmiennymi fazami rozrządu, ale to jeszcze stosunkowo młoda konstrukcja i trudno przewidzieć czy za kilka lat ze względu właśnie na zmienne fazy rozrządu nie pojawią się w niej jakieś usterki.
Silniki 1,6 l zwłaszcza te najmocniejsze to prawdziwa okazja dla osób lubiących niepozorne autka z pazurem – nic dziwnego część z nich została bowiem skonstruowana przy współpracy z BMW. Niestety ich spalanie w mieście przy dynamicznej jeździe często przekracza 10 litrów paliwa na 100 km.
W przypadku wersji benzynowych o wiele łatwiej będzie znaleźć nam bezproblemowy egzemplarz, zakup diesla to loteria. Jeśli jednak jesteśmy zdeterminowani do zakupu silnika HDI to na pewno bezpieczniejszym wyborem będzie jednostka podstawowa, która dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu zapewnia całkiem przyzwoitą dynamikę przy bardzo niskim spalaniu.
Nieco więcej problemów sprawia silnik 1,6 HDI, trzeba jednak pamiętać o tym, że takie usterki jak: zatkanie zaworu EGR, uszkodzenie układu wtryskowego, defekt dwumasowego koła zamachowego czy zatarcie turbosprężarki zawsze mogą się pojawić.
Awaryjność
Użytkownicy Peugeota 207 zwracają uwagę na podatną na wpływ wilgoci instalację elektryczną.
Zdarzają się również przypadki uszkodzenia modułu sterującego elektroniką w całym aucie. W osprzęcie silnika najwięcej problemów sprawiają czujniki położenia wałka rozrządu i położenia wału korbowego, a także sondy lambda, a nieco rzadziej wymiany wymaga termostat.
Naszym zdaniem
Peugeot 207 to zwrotne miejskie auto, którego głównymi zaletami są: przestronne jak na segment B wnętrze, atrakcyjna cena, a także ciekawa stylizacja i duży wybór silników.
Do funkcjonalnych wad należy zaliczyć między innymi mało precyzyjny układ kierowniczy, haczący drążek skrzyni biegów, twarde jak skała zawieszenie oraz często pojawiające się drobne usterki. Ceny używanych egzemplarzy wahają się od 18 000 zł za auto po poważnych naprawach blacharskich do około 50 000 zł za jeszcze świeże sztuki.