Pagani Huayra R Evo. Tak ostro jeszcze nie było

Pagani z każdym kolejnym modelem udowadnia, że niemożliwe nie istnieje. Włoska marka znów przesunęła granice, tworząc najmocniejszy samochód w swojej historii.

Pagani Huayra R EvoPagani Huayra R Evo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Pagani
Aleksander Ruciński

Torowe wydanie Huayry oznaczane literą R zadebiutowało w 2021 roku. Trzy lata później Włosi prezentują jeszcze ostrzejsze wcielenie z przydomkiem Evo. Skrywa on większą moc i lepszą aerodynamikę, a co za tym idzie, jeszcze bardziej spektakularne osiągi.

Sześciolitrowe V12, oznaczane w tym wariancie jako V12 R-Evo generuje 900 KM mocy i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego - odpowiednio o 50 i 20 więcej niż w standardowej R-ce. Wyższe wartości są wynikiem modyfikacji układu dolotowego, ostrzejszych wałków rozrządu i zoptymalizowanego wydechu.

Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów, która waży niespełna 80 kg. Zresztą, cały samochód jest lekki jak piórko. Masa własna Huayry R Evo wynosi zaledwie 1060 kg.

Pagani Huayra R
Pagani Huayra R © Materiały prasowe

Większość elementów, w tym także składowe imponującej aerodynamiki wykonano oczywiście z włókna węglowego. Pagani zastosowało tu nie tylko dłuższy tył, ale i demontowalne panele maski i dachu zapewniające większy docisk. Wartość tego parametru przy prędkości 300 km/h wzrosła aż o 45 proc. Włosi twierdzą też, że konstrukcja jest o 38 proc. sztywniejsza od R-ki.

Wszystko to w połączeniu z elektronicznie sterowanym zawieszeniem i ceramicznymi hamulcami powinno owocować świetnymi osiągami na torze. Tym bardziej, że w pakiecie dostajemy sliki Pirelli P Zero.

Horacio Pagani twierdzi, że w kwestii osiągów Huayra R Evo równa się z samochodami startującymi w klasie Le Mans Prototype 2. Tylko nieliczni dostaną okazję, by się o tym przekonać.

  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R
  • Pagani Huayra R Evo
[1/17] Pagani Huayra R Evo Źródło zdjęć: Materiały prasowe |
Wybrane dla Ciebie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Urząd wysyła listy do właścicieli importowanych aut. O co tu chodzi?
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Kia EV5 wyceniona w Polsce. Wiemy, ile kosztuje elektryczny SUV z Korei
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Znowu złapali 24-latka w BMW. Kwota mandatu jest ogromna
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Koniec kultowego auta. Oto ostatni egzemplarz
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych. Jest nowy projekt
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
Stawiają je przy autostradach. Są kluczowe dla bezpieczeństwa
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
BMW oddaje hołd historycznemu 2002 turbo. Oto M2 Turbo Design Edition
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne
Pierwsza jazda: Tak jeździ 1000 KM po torze i w terenie. Na prawym fotelu w elektrycznym Porsche Cayenne