Pagani Huayra R Evo. Tak ostro jeszcze nie było

Pagani z każdym kolejnym modelem udowadnia, że niemożliwe nie istnieje. Włoska marka znów przesunęła granice, tworząc najmocniejszy samochód w swojej historii.

Pagani Huayra R EvoPagani Huayra R Evo
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Pagani
Aleksander Ruciński

Torowe wydanie Huayry oznaczane literą R zadebiutowało w 2021 roku. Trzy lata później Włosi prezentują jeszcze ostrzejsze wcielenie z przydomkiem Evo. Skrywa on większą moc i lepszą aerodynamikę, a co za tym idzie, jeszcze bardziej spektakularne osiągi.

Sześciolitrowe V12, oznaczane w tym wariancie jako V12 R-Evo generuje 900 KM mocy i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego - odpowiednio o 50 i 20 więcej niż w standardowej R-ce. Wyższe wartości są wynikiem modyfikacji układu dolotowego, ostrzejszych wałków rozrządu i zoptymalizowanego wydechu.

Za przeniesienie napędu na tylne koła odpowiada sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów, która waży niespełna 80 kg. Zresztą, cały samochód jest lekki jak piórko. Masa własna Huayry R Evo wynosi zaledwie 1060 kg.

Pagani Huayra R
Pagani Huayra R © Materiały prasowe

Większość elementów, w tym także składowe imponującej aerodynamiki wykonano oczywiście z włókna węglowego. Pagani zastosowało tu nie tylko dłuższy tył, ale i demontowalne panele maski i dachu zapewniające większy docisk. Wartość tego parametru przy prędkości 300 km/h wzrosła aż o 45 proc. Włosi twierdzą też, że konstrukcja jest o 38 proc. sztywniejsza od R-ki.

Wszystko to w połączeniu z elektronicznie sterowanym zawieszeniem i ceramicznymi hamulcami powinno owocować świetnymi osiągami na torze. Tym bardziej, że w pakiecie dostajemy sliki Pirelli P Zero.

Horacio Pagani twierdzi, że w kwestii osiągów Huayra R Evo równa się z samochodami startującymi w klasie Le Mans Prototype 2. Tylko nieliczni dostaną okazję, by się o tym przekonać.

  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R Evo
  • Pagani Huayra R
  • Pagani Huayra R Evo
[1/17] Pagani Huayra R Evo Źródło zdjęć: Materiały prasowe |

Wybrane dla Ciebie

7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
7 wersji napędu do wyboru. Jeśli chodzi o silniki ten model jest królem
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Szukasz auta z długą gwarancją? Nie jesteś skazany na Koreę i Chiny
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Chińczycy podali ceny. Kolejny łakomy kąsek
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Zasada dwóch sekund. Policja sprawdza z wiaduktów
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Oto nowa Mazda CX-5. Większa, ale ze słabszym silnikiem
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Te auta rdzewieją najszybciej. Budżetowa marka godna zaufania
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Dacia Bigster 4x4 czy Bigster Hybrid? Sprawdzamy, co się bardziej opłaca
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Koniec spisywania oświadczeń po stłuczce. Pojawi się nowa możliwość
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Polacy się rzucili na chińskie auto. Przy takiej cenie to nic dziwnego
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Maserati nigdzie się nie wybiera. MCPura jest tego najlepszym dowodem
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Christian Horner poza Red Bullem! Nie tak miał wyglądać koniec tej wielkiej historii
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach
Zapłacisz nawet 1 zł na litrze więcej. Uważaj na włoskich stacjach