Pagani C9 z silnikiem szytym na miarę

Następca Pagani Zondy jest jednym z najbardziej wyczekiwanych supersamochodów. Od jakiegoś czasu do Sieci przedostają się nowe zdjęcia szpiegowskie oraz niepotwierdzone informacje o nowym modelu, który jak na razie znany jest pod kryptonimem C9. Pagani jednak zaprzeczyło niektórym informacjom i udostępniło oficjalne oświadczenie prasowe.

Silnik Pagani ZondySilnik Pagani Zondy
Arkadiusz Gabrysiak

Następca Pagani Zondy jest jednym z najbardziej wyczekiwanych supersamochodów. Od jakiegoś czasu do Sieci przedostają się nowe zdjęcia szpiegowskie oraz niepotwierdzone informacje o nowym modelu, który jak na razie znany jest pod kryptonimem C9. Pagani jednak zaprzeczyło niektórym informacjom i udostępniło oficjalne oświadczenie prasowe.

Do tej pory wszyscy byli przekonani, że nowe Pagani będzie napędzane 6,0-litrowym silnikiem w układzie V12 produkcji AMG, który znany jest z najnowszej odsłony Mercedesa SL65 Black Series. Włoski producent zaprzeczył jednak tym informacjom. W oświadczeniu prasowym jest mowa o tym, że w Pagani C9 znajdziemy motor produkcji AMG, jednak będzie to dedykowany i specjalnie wyprodukowany dla Pagani silnik.


Pagani C9 - fot. Autocar.co.uk
Pagani C9 - fot. Autocar.co.uk

Mercedes SL65 Black Series i Pagani C9 to dwa zupełnie inne samochody, a więc i nowy silnik AMG dla włoskiego supersamochodu ma oddawać jego ognistą charakterystykę. Niestety, w oświadczeniu nie znajdziemy ani słowa o pojemności czy liczbie cylindrów, jednak - tak jak spekulowano wcześniej - najprawdopodobniej będzie to silnik w układzie V12 o mocy około 700 KM i momencie obrotowym na poziomie 1000 Nm.

Pagani C9 będzie miało karbonowo-tytanową budowę, dzięki czemu masa pojazdu będzie oscylować w granicach 1230 kg. Model C9 ma być kompletnie nowym samochodem, a nie gruntownym face liftingiem modelu Zonda. W samochodzie znajdziemy bowiem około 3770 kompletnie nowych części - wliczając w to dedykowane opony Pirelli i elektronikę firmy Bosch.

Przewiduje się, że samochód zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie w 2011 roku.

Źródło: Motor AuthorityMotorward

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nowa Toyota Land Cruiser teraz także z miękką hybrydą. Wiemy, ile kosztuje
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Nadjeżdża odświeżony Mercedes Klasy S. Jest oficjalna zapowiedź
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
Ogromny tunel w Polsce. Przebili się na drugą stronę
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
W USA samolot wylądował na aucie. Wszystko się nagrało
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Podwodny tunel z rondem. Norwegia buduje cud inżynierii
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Nowa Kia Seltos jedzie do Europy. Wypełni lukę między dwoma modelami
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Opel odświeżył Astrę. Kosmetyka, ale wyraźna
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
Minivany nie umarły. Oto Citroën ELO Concept
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟