Samochody używaneOpelUżywany Opel Zafira A - typowe awarie i problemy

Używany Opel Zafira A - typowe awarie i problemy

Opel Zafira
Opel Zafira
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Opel
Artur Kuśmierzak
26.11.2011 21:58, aktualizacja: 30.03.2023 10:01

Szukasz przestronnego, rodzinnego minivana, którego koszty eksploatacji nie zrujnują Twojego budżetu? Powinieneś zainteresować się Oplem Zafirą pierwszej generacji, który mimo drobnych niedomagań nie powinien sprawiać większych problemów, a oferuje przestronne wnętrze, i to za rozsądną cenę. Dla tych, którzy rozsądek chowają do kieszeni, Opel ma 200-konną odmianę OPC.

Historia modelu

Prototyp Opla Zafiry został zaprezentowany w 1997 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie. Seryjna wersja samochodu zadebiutowała w 1999 roku, a już rok później w ofercie pojawiła się jej usportowiona wersja OPC. W 2002 roku Niemcy zdecydowali się na przeprowadzenie faceliftingu tego kompaktowego minivana.

W 2004 roku podniesiono nieco moc odmiany OPC z 192 do 200 KM. A już rok później zakończono produkcję I generacji Zafiry, którą zastąpiła następna jej odmiana.

Silniki

  • R4 1,6 (100 KM)
  • R4 1,6 (97 KM) wersja zasilana gazem CNG
  • R4 1,8 (115- 125 KM)
  • R4 2,0 Turbo (192- 200 KM) OPC
  • R4 2,2 (147 KM)

Diesle:

  • R4 2,0 DI (82 KM)
  • R4 2,0 DTI (100 KM)
  • R4 2,2 DTI (125 KM)

Którym z silników warto się zainteresować? Z jednostek benzynowych najlepszym wyborem będzie odmiana 1,8, która zapewnia idealny kompromis pomiędzy dobrą dynamiką, a niskim spalanie. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w benzyniakach zawsze zawieść mogą przewody i cewki zapłonowe, a także alternator.

Musimy też regularnie kontrolować poziom oleju silnikowego, bo motory benzynowe montowane w Zafirze A lubią czasem zużywać go nieco więcej niż powinny. Jeżeli chodzi o jednostki wysokoprężne to z czystym sumieniem nie możemy polecić żadnej z nich. W wariancie 2,0 DTI dochodzi do uszkodzenia pompy wtryskowej, a w najmocniejszym motorze 2,2 DTI często zaciera się turbosprężarka. Silnik 2,0 DI jest z kolei zdecydowanie za słaby jak na auto tych gabarytów i również cierpi na problemy z układem wtryskowym.

Awaryjność

Największą bolączką tego modelu jest wadliwa pompa wspomagania elektrycznego układu kierowniczego, taka usterka objawia się zanikiem wspomagania wyczuwalnym podczas kręcenia kierownicą. Nietrwałe są też przeguby półosi napędowych, które zalecamy sprawdzić przed zakupem konkretnego egzemplarza. Na tylnych nadkolach i dolnych rantach drzwi w wielu autach pojawia się korozja.

Rdza bardzo szybko atakuje również układ wydechowy. Użytkownicy Zafiry A narzekają na zapiekające się zaciski hamulcowe i bardzo szybko zużywające się tarcze. W zawieszeniu dość często uszkodzeniu ulegają piasty kół oraz łączniki stabilizatorów. Nietrwałe są także: przekaźnik prądu, termostat, przepływomierz oraz silniczek nawiewu dmuchawy. Ponadto zawsze zawieść może również czujnik systemu ABS i poziomu oleju.

Naszym zdaniem

Opel Zafira A to przestronny i pakowny rodzinny minivan za na prawdę rozsądne pieniądze. Jego główną zaletą jest duża dostępność tanich części zamiennych przeróżnych marek. Auto wyposażone jest w zmyślny system Flex7 z ukrytymi w podłodze bagażnika dodatkowymi dwoma fotelami, co z pewnością sprawdzi się w wielodzietnej rodzinie.

Dla tych, któż na co dzień swoje auto wykorzystują do rodzinnych wypadów, ale od czasu do czasu lubią wcisnąć gaz w podłogę i pojeździć nieco szybciej Opel przygotował dającą masę frajdy z jazdy wersję OPC. Najtańsze używane egzemplarze Opla Zafiry A znajdziemy już za około 13 000 zł.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)