Oficjalne ceny i specyfikacje nowego Jeepa Wranglera. Bardzo dużo się zmieniło

Nowy Jeep Wrangler jest już oficjalnie w sprzedaży, a importer opublikował jego cennik. Samochód kosztuje sporo, ale i oferuje znacznie więcej od poprzednika. Poznajcie nie tylko ceny, ale także specyfikacje oraz zupełnie nowe silniki.

Nowy Jeep Wrangler tani nie jest, ale to inna klasa auta pod względem techniki i wyposażenia od poprzednika
Nowy Jeep Wrangler tani nie jest, ale to inna klasa auta pod względem techniki i wyposażenia od poprzednika
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

25.09.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:56

Zacznijmy od bodaj najważniejszej informacji, czyli ceny. Nowy Jeep Wrangler kosztuje minimum 201 900 zł, co oznacza, że nowa generacja JL jest droższa o – uwaga! – 41 800 zł od poprzednika JK. To bardzo dużo i to pomimo... mniejszego silnika.

Dwie zupełnie nowe jednostki napędowe to jedna z większych ciekawostek. Pożegnaliśmy już benzyniaka V6 o pojemności 3,6 l oraz diesla 2.8 CRD. Obecnie gamę stanowi benzynowa czterocylindrówka GME 2.0 Turbo o mocy 272 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Natomiast diesel ma pojemność 2,2 litra i moc 200 KM oraz 450 Nm momentu. Oba silniki są łączone z 8-biegowym automatem i przekładni manualnej nie ma nawet w opcji.

Stały napęd na cztery koła po raz pierwszy we Wranglerze

Są również dwa typu układów napędowych. Dla modeli w specyfikacji podstawowej Sport oraz wyższej Sahara przewidziano bardzo ciekawy i zaawansowany technicznie napęd Command-Trac Full Time, który daje znacznie więcej możliwości niż oferowane dotąd we Wranglerze systemy.

Każdy oferowany w Polsce Wrangler ma stały napęd na cztery koła i automat.
Każdy oferowany w Polsce Wrangler ma stały napęd na cztery koła i automat.© fot. mat. prasowe

Napęd Command-Trac oferuje reduktor z możliwością jazdy z trybie 2WD lub 4WD po drodze utwardzonej. Jest też możliwość zblokowania napędu obu osi do jazdy po bezdrożach, a w ostateczności kierowca może skorzystać z reduktora o przełożeniu 2,72. Przełączanie napędu pomiędzy trybami 2WD i 4WD można wykonać w trakcie jazdy do prędkości 72 km/h. Dla obu specyfikacji przewidziano jako opcję tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Trac-Lok za 1550 zł.

Wyższy stopień terenowego wtajemniczenia oferuje wersja Rubicon, m.in. system Rock-Trac Full Time, który różni się przełożeniem reduktora 4,0. Układ ten daje w połączeniu z nową automatyczną skrzynią biegów maksymalne przełożenie o wartości 77,2. Pod kątem wytrzymałości wzmocniono mosty wraz z półosiami. Na liście standardowego wyposażenia są elektromechaniczne blokady przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego Tru-Lok oraz elektronicznie rozłączany stabilizator przedni.

Tradycyjnie najbardziej terenowa wersja Wranglera to krótki Rubicon.
Tradycyjnie najbardziej terenowa wersja Wranglera to krótki Rubicon.© fot. mat. prasowe

Ciekawostką jest fakt, że to nie krótki Wrangler Rubicon, ale specyfikacja Sahara oferuje najwyższy prześwit wynoszący 260 mm (Rubicon 252 mm), a także najlepszy kąt najazdu i rampowy. Kąt zjazdu jest po stronie Rubicona. Wynika to z faktu zastosowania większych kół w Saharze (255/70 R18) niż w Rubiconie (255/75 R17).

Inaczej jest w przypadku długiej wersji Unlimited. Tu pod każdym względem najlepszy terenowo jest Rubicon, mający m.in. 252-milimetrowy prześwit, pomimo takich samych kół jak w wersji krótkiej.

Rubicon w cenie Sahary

Kilka słów jeszcze o standardach wyposażenia odpowiadającego za komfort i bezpieczeństwo. W podstawowej specyfikacji Sport Jeep Wrangler oferuje klientowi m.in. cztery poduszki powietrzne, asystenta zjazdu i podjazdu, system przeciwdziałający wywróceniu się pojazdu, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika, klimatyzację automatyczną, elektrycznie regulowane lusterka i szyby, system multimedialny Uconnect 7.0 z 7-calowym ekranem dotykowym i Bluetoothem czy 8-głośnikowe nagłośnienie.

Według producenta Jeep Wrangler Unlimited Sahara może stanowić alternatywę dla SUV-a.
Według producenta Jeep Wrangler Unlimited Sahara może stanowić alternatywę dla SUV-a.© fot. mat. prasowe

Druga specyfikacja Sahara, droższa o 33 400 zł, oferuje ponadto m.in. kamerę cofania, przednie czujniki parkowania, podgrzewane lusterka, oświetlenie wnętrza ambiente, diodowe reflektory, światła tylne i przeciwmgielne, bardziej rozbudowane multimedia z większym 8,4-calowym ekranem, nawigacją, nagłośnieniem Alpine, a także kompatybilność z Apple Carplay i Android Auto. Ponadto, to do Sahary można dokupić jeden z czterech pakietów wyposażenia dodatkowego.

Może to być dla was zaskoczeniem, ale nowy Jeep Wrangler Rubicon pomimo większych zmian technicznych kosztuje dokładnie tyle samo co Sahara. Ma też boczne progi o większej wytrzymałości oraz tańszą tapicerkę skórzaną – 5700 zł do Rubicona i 8800 zł do Sahary. Najbardziej terenową wersję Wranglera można doposażyć m.in. w Pakiet Elektryczny Heavy Dyty za 1550 zł, zawierający alternator 240 A, akumulator bezobsługowy 700 A, gniazdo 230V, podwójny port USB.

Bogato wyposażone wnętrze Wranglera Sahary. Auto w tej specyfikacji kosztuje tyle samo co Rubicon.
Bogato wyposażone wnętrze Wranglera Sahary. Auto w tej specyfikacji kosztuje tyle samo co Rubicon.© fot. mat. prasowe

Ceny nowego Jeepa Wranglera:

  • Diesel 2.2 CRD Sport: krótki – 201 900 zł, długi – 219 100 zł
  • Diesel 2.2 CRD Sahara: krótki – 235 300 zł, długi – 252 500 zł
  • Diesel 2.2 CRD Rubicon: krótki – 235 300 zł, długi – 252 500 zł
  • Benzynowy 2.0 T Sahara: krótki – 220 300 zł, długi – 237 500 zł
  • Benzynowy 2.0 T Rubicon: krótki – 220 300 zł, długi – 237 500 zł
Źródło artykułu:WP Autokult
JeeprynekJeep Wrangler
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)