Officine Fioravanti Monospecchio to testarossa na sterydach. Takiego restomoda nie było

Testarossa to bez wątpienia jeden z najbardziej kultowych modeli Ferrari. Nie jest jednak najmłodsza, więc w wielu kwestiach może odstawać od współczesnych konstrukcji. Szwajcarzy z Officine Fioravanti postanowili to zmienić.

Officine Fioravanti MonospecchioOfficine Fioravanti Monospecchio
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Officine Fioravanti
Aleksander Ruciński

Tak powstało odświeżone wydanie Testarossy, będące niczym innym jak kolejnym restomodem. Ulepszanie klasyków to ostatnio bardzo popularny temat, choć główną rolę zazwyczaj grają tu stare porsche i jaguary. Tym razem padło na ferrari - i dobrze, gdyż ta marka nie jest zbyt popularna wśród twórców restomodów.

Officine Fioravanti Monospecchio poza wyjątkowością ma jednak jeszcze wiele innych zalet. Choć kształty nadwozia pozostały niemal niezmienione, pod spodem znajdziemy kilka emocjonujących niespodzianek. Najważniejszą z nich jest oczywiście silnik.

4,9-litrowa dwunastocylindrówka została poddana solidnemu tuningowi mechanicznemu. Dzięki temu moc wzrosła z 385 do 503 KM. Jednostka zdolna kręcić się do 9 tys. obr./min. musi brzmieć obłędnie. Tym bardziej, że OF zadbało o dopasowany wydech z regulacją natężenia dźwięku. Wrażenie robi też prędkość maksymalna wynosząca ponad 320 km/h.

Officine Fioravanti Monospecchio
Officine Fioravanti Monospecchio © mat. prasowe / Officine Fioravanti

Jednakże Szwajcarska "testarossa" nie tylko szybko jeździ, ale i sprawnie się zatrzymuje. To zasługa wydajnych hamulców Brembo z ABS-em. Standardowe zawieszenie ustąpiło natomiast miejsca regulowanemu odpowiednikowi Ohlinsa z systemem zwiększania prześwitu przedniej osi - jak w nowoczesnych superautach.

Kabina także zyskała sporo nowoczesnych elementów - są dodatkowe portu USB i system audio z Bluetooth oraz Apple CarPlay. A wszystko to przy zachowaniu charakterystycznego designu oryginału.

Officine Fioravanti Monospecchio
Officine Fioravanti Monospecchio © mat. prasowe / Officine Fioravanti

Co ciekawe, mimo dodatkowego wyposażenia, udało się obniżyć masę o 130 kg w stosunku do oryginału. I to bez zastosowania włókna węglowego. Szwajcarzy szeroko wykorzystali jednak lekkie metale i odchudzili niektóre elementy konstrukcji.

Póki co nie zdradzają jednak szczegółów w postaci cen czy liczby sztuk zaplanowanych do produkcji. Biorąc pod uwagę, że to pierwszy projekt tej firmy, z pewnością nie ma co liczyć na zbyt duże wolumeny.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/21] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów