Odświeżony Mercedes-AMG C63. Więcej drewna i biegów!

Na rynek wjeżdża odświeżony Mercedes-AMG Klasy C. Najpopularniejsza seria z Affalterbach nie doczekała się mocniejszego silnika ani zdumiewająco istotnych zmian w kabinie. Jest jednak jeden element, przy którym warto zapytać – czy to już nie przesada?

Obraz
Mateusz Lubczański

Nowy, czy też raczej odmłodzony Mercedes-AMG Klasy C wyróżnia się chociażby osłoną chłodnicy nawiązującą do grilla Panamericana. Przeprojektowano "płetwy" bocznych wlotów powietrza, z tyłu mamy agresywniejszy dyfuzor, a tylny zderzak pozwala na jeszcze lepszy przepływ powietrza. Na ten aspekt zwrócono również uwagę podczas projektowania obręczy – geometria ramion pozwala szybciej chłodzić hamulce.

We wnętrzu można teraz zainstalować antracytowe drewno dębowe o otwartych porach, drewno orzechowe, szczotkowane aluminium czy też jesion. Jeśli szalejąc po torze narzekaliście na brak drewnianych wstawek, w końcu Mercedes ma coś do zaoferowania w tej kwestii. Wrażenie mogą robić miliony przycisków na kierownicy.

Obraz
© mat. prasowe

Pod maską nadal znajdziemy 4-litrowy silnik V8 z dwiema turbinami. W standardowej wersji ma on 476 KM, w odmianie S już 510 KM. Ta ostatnia wyposażona jest nawet w aktywne poduszki jednostki napędowej, dzięki czemu mogą się utwardzać w celu poprawy prowadzenia. W utrzymaniu się na zakrętach pomaga też szpera czy zmodyfikowane ustawienia zawieszenia z elektroniczną regulacją tłumienia.

Obraz
© mat. prasowe

Jest jednak jedna istotna zmiana: C63 korzysta (w końcu..?) z dziewięciobiegowej przekładni. Kierowca oczywiście może przejąć kontrolę nad przełożeniami. Jeśli nie pogubi się w liczeniu, będzie mógł zobaczyć, że skrzynia "trzyma się" przełożenia nawet po dotarciu do ogranicznika obrotów. Dzięki tej konstrukcji auto przyspiesza do setki w 3,9 sekundy.

O działaniu dziewięciobiegowej skrzyni biegów klienci dowiedzą się dopiero w przyszłym roku.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów