Nowy Volkswagen Phaeton opóźniony bo jest za drogi w produkcji

Nowy Volkswagen Phaeton opóźniony bo jest za drogi w produkcji

Nowy Volkswagen Phaeton opóźniony bo jest za drogi w produkcji
Źródło zdjęć: © fot. [RM.Design](http://rmcardesign.com/)
Mariusz Zmysłowski
23.08.2015 07:10, aktualizacja: 02.10.2022 09:36

Według dziennikarzy Automotive News Europe, którzy powołują się na źródła w Volkswagenie, nowa generacja luksusowego Phaetona nie jest na razie dopuszczona do produkcji przez zbyt duże koszty wytwarzania.

Co ciekawe, nowy Phaeton jest podobno już gotowy i mógłby w niedługim czasie zacząć zjeżdżać z linii produkcyjnej. Sęk w tym, że Volkswagen nie chce się zdecydować na rozpoczęcie wytwarzania tego auta, póki nie zredukuje kosztów. Cięcia mają być konieczne między innymi w przypadku wykorzystanych materiałów.

Pytanie, które ktoś w Volkswagenie powinien sobie zadać to raczej nie tyle "jak obniżyć cenę Phaetona?", co "po co produkować Phaetona?". Ten model wyszedł spod skrzydeł Ferdinanda Piëcha, a ten z kolei opuścił pokład VW w kwietniu tego roku. Pora by także Phaeton zszedł ze sceny.

Luksusowy model od początku sprzedaje się fatalnie i przynosi marce straty. Podobno Volkswagen traci na każdym sprzedanym egzemplarzu 28 tys. euro. Przez bardzo słabe wyniki trudno mówić nawet o Phaetonie jako o flagowcu, który podnosi prestiż marki.

Kolejny absurd, do którego dochodzi wewnątrz koncernu VAG to konkurencja z A8. Phaeton przeszedł lifting w roku 2007 i 2010, co nie zmienia faktu, że jest to konstrukcja, która swoje początki miała w 2002. W Niemczech ceny tego modelu zaczynają się od 89 650 euro, czyli równowartości 379 tys. zł, podczas gdy znacznie młodsze i bardziej prestiżowe Audi A8 startuje od 81 000 euro (343 tys. zł). Flagowiec spod znaku czterech pierścieni jest więc nowszy i tańszy.

Czemu Volkswagen na siłę stara się stworzyć samochód, który zgodnie z hierarchią w grupie VAG nie powinien istnieć? Logice wprowadzenia tego wozu do produkcji przeczą nawet suche liczby reprezentujące wyniki osiągnięte przez bieżącą generację Phaetona.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (74)