Nowy Volkswagen Phaeton opóźniony bo jest za drogi w produkcji

Według dziennikarzy Automotive News Europe, którzy powołują się na źródła w Volkswagenie, nowa generacja luksusowego Phaetona nie jest na razie dopuszczona do produkcji przez zbyt duże koszty wytwarzania.

Obraz
Źródło zdjęć: © fot. [RM.Design](http://rmcardesign.com/)
Mariusz Zmysłowski

Co ciekawe, nowy Phaeton jest podobno już gotowy i mógłby w niedługim czasie zacząć zjeżdżać z linii produkcyjnej. Sęk w tym, że Volkswagen nie chce się zdecydować na rozpoczęcie wytwarzania tego auta, póki nie zredukuje kosztów. Cięcia mają być konieczne między innymi w przypadku wykorzystanych materiałów.

Pytanie, które ktoś w Volkswagenie powinien sobie zadać to raczej nie tyle "jak obniżyć cenę Phaetona?", co "po co produkować Phaetona?". Ten model wyszedł spod skrzydeł Ferdinanda Piëcha, a ten z kolei opuścił pokład VW w kwietniu tego roku. Pora by także Phaeton zszedł ze sceny.

Luksusowy model od początku sprzedaje się fatalnie i przynosi marce straty. Podobno Volkswagen traci na każdym sprzedanym egzemplarzu 28 tys. euro. Przez bardzo słabe wyniki trudno mówić nawet o Phaetonie jako o flagowcu, który podnosi prestiż marki.

Kolejny absurd, do którego dochodzi wewnątrz koncernu VAG to konkurencja z A8. Phaeton przeszedł lifting w roku 2007 i 2010, co nie zmienia faktu, że jest to konstrukcja, która swoje początki miała w 2002. W Niemczech ceny tego modelu zaczynają się od 89 650 euro, czyli równowartości 379 tys. zł, podczas gdy znacznie młodsze i bardziej prestiżowe Audi A8 startuje od 81 000 euro (343 tys. zł). Flagowiec spod znaku czterech pierścieni jest więc nowszy i tańszy.

Czemu Volkswagen na siłę stara się stworzyć samochód, który zgodnie z hierarchią w grupie VAG nie powinien istnieć? Logice wprowadzenia tego wozu do produkcji przeczą nawet suche liczby reprezentujące wyniki osiągnięte przez bieżącą generację Phaetona.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇