Nowy Citroën C4 i ë-C4 bez tajemnic. Znamy ceny francuskiego kompaktu

Trzecia, a jeśli doliczyć do tego Cactusa, czwarta generacja Citroëna C4 wjeżdża do polskich salonów. Po raz pierwszy w historii modelu mamy do czynienia nie tylko ze spalinowym, ale i elektrycznym napędem. Ile pieniędzy trzeba przygotować, by móc cieszyć się nowym kompaktem z Francji?

C4 czerpie z najlepszych tradycji Citroena - wygląda odważnie i nowocześnie, choć nie spodoba się każdemu.C4 czerpie z najlepszych tradycji Citroena - wygląda odważnie i nowocześnie, choć nie spodoba się każdemu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowoczesny jak nigdy, odważnie wystylizowany i dostępny także z napędem na prąd. Klienci poszukujący kompaktu w gamie Citroëna jeszcze nigdy nie mieli aż tylu możliwości. Można zdecydować się na silnik benzynowy lub diesla w kilku wersjach mocy z manualną lub automatyczną przekładnią lub 136-konny napęd elektryczny znany już z innych modeli koncernu PSA.

Za najtańsze wydanie Live Pack ze 100-konnym, benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 100 KM trzeba zapłacić 73 300 zł. Decydujący się na odmianę elektryczną ë-C4 muszą natomiast przygotować równe 125 tys. zł. Poszczególne wersje napędu wraz z cenami prezentujemy poniżej.

Nowy Citroën C4 i ë-C4 - minimalne ceny wersji silnikowych:

Silniki benzynowe:

  • 1.2 Puretech 100 KM MT6 - od 73 300 zł
  • 1.2 Puretech 130 KM MT6 - od 92 100 zł
  • 1.2 Puretech 130 KM EAT8 - od 92 600
  • 1.2 Puretech 155 KM EAT8 - od 110 000 zł

Silniki Diesla:

  • 1.5 BlueHDI 100 KM MT6 - od 83 450 zł
  • 1.5 BlueHDI 110 KM MT6 - od 90 450 zł
  • 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8 - od 101 200 zł

Silniki elektryczne:

  • Elektryczny 136 KM AT - od 125 000 zł

Analizując powyższe ceny, można odnieść wrażenie, że różnice pomiędzy niektórymi wersjami są zaskakująco niewielkie. Warto jednak mieć na uwadze, że Francuzi tworzą dość specyficzne cenniki. I tak silnik 1.2 o mocy 130 KM z manualną skrzynią dostaniemy dopiero w trzeciej wersji wyposażenia Feel Pack, podczas gdy automat można kupić już w uboższej odmianie Feel.

Na co możemy liczyć w standardzie? Przede wszystkim na klimatyzację, cyfrowy zestaw wskaźników i pakiet systemów wsparcia kierowcy, choć przynajmniej póki co konfigurator Citroëna jest dość ubogi w informacje o detalach wyposażenia. Gdy tylko poznamy szczegóły, artykuł zostanie uzupełniony również o listę wersji wraz z wymienieniem najważniejszych elementów każdej z nich.

Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł