Nowy Citroën C4 i ë-C4 bez tajemnic. Znamy ceny francuskiego kompaktu

Trzecia, a jeśli doliczyć do tego Cactusa, czwarta generacja Citroëna C4 wjeżdża do polskich salonów. Po raz pierwszy w historii modelu mamy do czynienia nie tylko ze spalinowym, ale i elektrycznym napędem. Ile pieniędzy trzeba przygotować, by móc cieszyć się nowym kompaktem z Francji?

C4 czerpie z najlepszych tradycji Citroena - wygląda odważnie i nowocześnie, choć nie spodoba się każdemu.C4 czerpie z najlepszych tradycji Citroena - wygląda odważnie i nowocześnie, choć nie spodoba się każdemu.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Nowoczesny jak nigdy, odważnie wystylizowany i dostępny także z napędem na prąd. Klienci poszukujący kompaktu w gamie Citroëna jeszcze nigdy nie mieli aż tylu możliwości. Można zdecydować się na silnik benzynowy lub diesla w kilku wersjach mocy z manualną lub automatyczną przekładnią lub 136-konny napęd elektryczny znany już z innych modeli koncernu PSA.

Za najtańsze wydanie Live Pack ze 100-konnym, benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 100 KM trzeba zapłacić 73 300 zł. Decydujący się na odmianę elektryczną ë-C4 muszą natomiast przygotować równe 125 tys. zł. Poszczególne wersje napędu wraz z cenami prezentujemy poniżej.

Nowy Citroën C4 i ë-C4 - minimalne ceny wersji silnikowych:

Silniki benzynowe:

  • 1.2 Puretech 100 KM MT6 - od 73 300 zł
  • 1.2 Puretech 130 KM MT6 - od 92 100 zł
  • 1.2 Puretech 130 KM EAT8 - od 92 600
  • 1.2 Puretech 155 KM EAT8 - od 110 000 zł

Silniki Diesla:

  • 1.5 BlueHDI 100 KM MT6 - od 83 450 zł
  • 1.5 BlueHDI 110 KM MT6 - od 90 450 zł
  • 1.5 BlueHDI 130 KM EAT8 - od 101 200 zł

Silniki elektryczne:

  • Elektryczny 136 KM AT - od 125 000 zł

Analizując powyższe ceny, można odnieść wrażenie, że różnice pomiędzy niektórymi wersjami są zaskakująco niewielkie. Warto jednak mieć na uwadze, że Francuzi tworzą dość specyficzne cenniki. I tak silnik 1.2 o mocy 130 KM z manualną skrzynią dostaniemy dopiero w trzeciej wersji wyposażenia Feel Pack, podczas gdy automat można kupić już w uboższej odmianie Feel.

Na co możemy liczyć w standardzie? Przede wszystkim na klimatyzację, cyfrowy zestaw wskaźników i pakiet systemów wsparcia kierowcy, choć przynajmniej póki co konfigurator Citroëna jest dość ubogi w informacje o detalach wyposażenia. Gdy tylko poznamy szczegóły, artykuł zostanie uzupełniony również o listę wersji wraz z wymienieniem najważniejszych elementów każdej z nich.

Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯