Nowy Citroen C4 stał się crossoverem, ale nie chce się rozstawać z segmentem C 

Citroen C4 po dwóch generacjach bytowania w segmencie C został SUV-em. Choć tak w sumie to nie do końca, bo producent jakby nie chciał rozstać się ze światem kompaktów. Spokojnie, to nie będzie kolejny nowy segment, bo ten, do którego C4 należy, już zaczyna się rozrastać.

Citroën C4 nowej generacji jest naprawdę nowy.Citroën C4 nowej generacji jest naprawdę nowy.
Marcin Łobodziński

Kia Xceed czy Subaru XV to takie niezdecydowane kompakty, które chciałyby być crossoverami, ale pozostają w tradycyjnym segmencie C. Mazda CX-30 z kolei już jest crossoverem, ale chciałaby być kompaktem. Dokładnie takim samym modelem jest Citroën C4. Francuzi wyraźnie komunikują, że auto spełnia wszystkie funkcje typowe dla kompaktów i jest to dla nich wciąż ważny obszar rynkowy.

Od razu debiutuje wersja elektryczna ë-C4
Od razu debiutuje wersja elektryczna ë-C4 © fot. mat. prasowe

Tradycyjnie nowy model Citroëna nie zawodzi stylistyką. Samochód jest ładny, łącząc świetnie elegancję i wyrazisty styl. Podniesiony na zawieszeniu, ale z nadwoziem dość niskim, o sportowym kształcie nawiązującym do coupe.

Wnętrze z kolei łączy prostotę i nowoczesność. Są wyświetlacze, ale są też przyciski i pokrętła. Jest także styl Citroëna z motywem kwadratu na kole kierownicy. Czy to oznacza, że dostaniemy też nieczytelny ekran wskaźników i nielogiczną obsługą multimediów? Trudno powiedzieć. Natomiast nie zabraknie wygodnych siedzeń i zawieszenia.

Wnętrze nowego Citroena C4
Wnętrze nowego Citroena C4 © fot. mat. prasowe

W układzie jezdnym zastosowano te same elementy co w C5 Aircross, na którym zresztą C4 technicznie bazuje. Są więc amortyzatory z hydraulicznymi odbojami, które sprawiają, że auto płynie nawet po najgorszych nierównościach.

Citroën C4 zadebiutuje od razu z silnikami benzynowymi, Diesla oraz w wersji elektrycznej ë-C4. Oficjalnie auto zostanie zaprezentowane 30 czerwca, a wtedy też zostaną ujawnione szczegółowe informacje nie tylko o napędach, ale także o innowacyjnych rozwiązaniach mających poprawić komfort pasażera siedzącego z przodu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Większy zasięg, niższa cena - Nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Większy zasięg, niższa cena - Nowa Toyota bZ4X wyceniona w Polsce
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Człowiek z najlepszym zawodem na świecie. Kierowca testowy Ferrari opowiada jak wygląda praca nad nowymi modelami z Maranello
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Pierwsza jazda: nowy Hyundai Nexo – przyszłość jest dziś
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Ram Rampage wjeżdża do Europy. Hybrydy? Nie tutaj
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Jak Lamborghini stało się specjalistą od wyścigów? Sprawdziłem to na dorocznych Mistrzostwach Świata tej marki
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Prezydent wetuje przywilej dla "elektryków". Wszystko przez "wrzutkę"
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Pierwsza jazda: elektryczna Toyota Hilux. Tak, ma to sens
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
Bezbłędny Norris wygrywa w Sao Paulo i powiększa przewagę w mistrzostwach
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
BMW Serii 5 G30 (2017-2024) – opinie i typowe usterki
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Pierwsza jazda: Hyundai Ioniq 6 N – dałem się oszukać jak dziecko
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Test: Audi A6 Limousine e-hybrid – szwajcarska czekolada
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół
Urząd ostrzega kierowców. Sprawdź przed wymianą kół