Nowy Citroen C4 stał się crossoverem, ale nie chce się rozstawać z segmentem C 

Citroen C4 po dwóch generacjach bytowania w segmencie C został SUV-em. Choć tak w sumie to nie do końca, bo producent jakby nie chciał rozstać się ze światem kompaktów. Spokojnie, to nie będzie kolejny nowy segment, bo ten, do którego C4 należy, już zaczyna się rozrastać.

Citroën C4 nowej generacji jest naprawdę nowy.Citroën C4 nowej generacji jest naprawdę nowy.
Marcin Łobodziński

Kia Xceed czy Subaru XV to takie niezdecydowane kompakty, które chciałyby być crossoverami, ale pozostają w tradycyjnym segmencie C. Mazda CX-30 z kolei już jest crossoverem, ale chciałaby być kompaktem. Dokładnie takim samym modelem jest Citroën C4. Francuzi wyraźnie komunikują, że auto spełnia wszystkie funkcje typowe dla kompaktów i jest to dla nich wciąż ważny obszar rynkowy.

Od razu debiutuje wersja elektryczna ë-C4
Od razu debiutuje wersja elektryczna ë-C4 © fot. mat. prasowe

Tradycyjnie nowy model Citroëna nie zawodzi stylistyką. Samochód jest ładny, łącząc świetnie elegancję i wyrazisty styl. Podniesiony na zawieszeniu, ale z nadwoziem dość niskim, o sportowym kształcie nawiązującym do coupe.

Wnętrze z kolei łączy prostotę i nowoczesność. Są wyświetlacze, ale są też przyciski i pokrętła. Jest także styl Citroëna z motywem kwadratu na kole kierownicy. Czy to oznacza, że dostaniemy też nieczytelny ekran wskaźników i nielogiczną obsługą multimediów? Trudno powiedzieć. Natomiast nie zabraknie wygodnych siedzeń i zawieszenia.

Wnętrze nowego Citroena C4
Wnętrze nowego Citroena C4 © fot. mat. prasowe

W układzie jezdnym zastosowano te same elementy co w C5 Aircross, na którym zresztą C4 technicznie bazuje. Są więc amortyzatory z hydraulicznymi odbojami, które sprawiają, że auto płynie nawet po najgorszych nierównościach.

Citroën C4 zadebiutuje od razu z silnikami benzynowymi, Diesla oraz w wersji elektrycznej ë-C4. Oficjalnie auto zostanie zaprezentowane 30 czerwca, a wtedy też zostaną ujawnione szczegółowe informacje nie tylko o napędach, ale także o innowacyjnych rozwiązaniach mających poprawić komfort pasażera siedzącego z przodu.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/6] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Top 10 samochodów w Europie. Niespodzianka na pierwszym miejscu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł