Nowe Audi A6 bez tajemnic: pierwsze wrażenia i zapowiedź testu wideo
Do tej pory znaliśmy już wygląd, dane techniczne i cenę zupełnie nowej generacji Audi A6. Brakowało tylko jednego – werdyktu Autokultu. Pierwszy test pozwolił nam już wyrobić sobie opinię na temat tego modelu.
Nowe Audi A6 to jedna z najbardziej wyczekiwanych w tym roku premier. Po flagowym A8 i kosmicznym A7 to kolejny model z serii audi nowych generacji. Teraz także do tego dużo bardziej popularnego segmentu A6 wnosi ten sam eksponujący technologiczne kompetencje, a jednocześnie wyraźniej odcinający się od pozostałych modeli w gamie design oraz cały szereg innowacji, którymi Audi ma nadzieję zagrozić kluczowym rywalom tej limuzyny: rewelacyjnie przyjętemu na polskim rynku BMW serii 5 i cieszącego się niesłabnąco dużym zainteresowaniem Mercedesowi klasy E.
Polski cennik tego modelu został opublikowany zaledwie parę dni temu. Póki co znajdują się w nim tylko topowe odmiany 55 TFSI oraz 50 TDI. W nowej nomenklaturze Audi kryją się pod nimi kolejno silnik benzynowy o mocy 340 KM oraz wysokoprężny 286 KM. Obydwie są łączone z napędem quattro oraz ośmiobiegowym automatem.
Tak wąski zakres opcji napędowych oznacza, że na tę chwilę próg wejścia w posiadanie nowego Audi A6 jest ustawiony wysoko, na poziomie 296 600 zł. Spadnie on z momentem dołączenia do gamy wersji z dwulitrowym, czterocylindrowym TDI.
Wszystkimi z wymienionych wersji miałem okazję jeździć na początku tego tygodnia podczas testów w Portugalii. Komplet informacji wraz z opinią i pewnym bardzo specjalnym gościem znajdziesz w wideo, które pojawi na łamach Autokultu już za parę godzin. Niecierpliwym spieszę z informacją, że nowe Audi A6 prezentuje znaczący postęp na każdym froncie. Producent komunikuje tę limuzynę jako najbardziej sportową w klasie i z tym nie do końca się zgadzam. Nie ma jednak wątpliwości, że A6 ma więcej charakteru niż poprzednicy.
Przejawia się on przede wszystkim luksusem ery techno: ekrany, lasery i radary są teraz ważną częścią całego doświadczenia. Nie oznacza to, że Audi zapomniało, jak się robi luksus w tradycyjnym wydaniu. Wręcz przeciwnie, nowe A6 jeszcze bardziej imponuje jakością wykonania, a ustawienia zawieszenia w jakiś niepojęty sposób potrafią zarówno doskonale złożyć samochód w zakręt, jak i gwarantować bardzo wysoki komfort podróży w długiej trasie. W aucie jest cicho, a wszystko odbywa się bardzo płynnie, czyli tak, jak byśmy się tego spodziewali po limuzynie klasy wyższej premium.