WAŻNE
TERAZ

Osiem goli w meczu FC Barcelony

Novitec Maserati GranCabrio MC Supersport (2013)

Takie czarne luksusowe, prawie 650-konne Maserati przerobione w warsztacie Novitec z Niemiec może być świetną propozycją na upalne dni, które właśnie nadeszły. Czym wóz zachęca do zajęcia miejsca za jego sterami?

Obraz
Olgierd Lachowski

GranCabrio, tak jak GranTurismo, nie potrzebuje żadnych przeróbek, żeby być autem bardzo atrakcyjnym. Maserati ma argumenty w postaci mocnego niespełna 5-litrowego silnika oraz świetnie wyglądającego nadwozia. Wszystkie łuki, wybrzuszenia i wklęsłości maskują wcale niemałą długość włoskiej maszyny. Pewnie nie każdy zwrócił uwagę, że kabriolet, podobnie zresztą jak coupé, mierzy prawie 5 metrów długości. Włoska firma ma stylistów potrafiących ukryć ogromne rozmiary w dobrze prezentującym się nadwoziu – tak też było z wielkim MC 12.

Obraz

Model GranTurismo i jego otwarta wersja GranCabrio były już przerabiane przez Noviteca. Dwa takie auta zobaczyliśmy w 2011 roku. To właśnie wtedy powstało GranTurismo MC Stradale Supersport z doładowaną jednostką napędową o mocy 646 KM.

Upłynęło ponad 1,5 roku, zanim tuner z Niemiec miał okazję przedstawić kabriolet z takim samym silnikiem. Jest to raczej kwestia tego, że nie pojawił się klient z wozem do przeróbki, niż tego, że inżynierowie Noviteca nie spieszyli się z pracami.

Obraz

Pod „garbatą” pokrywą silnika schowany jest motor z ośmioma cylindrami w układzie widlastym. Cylindry mają objętość skokową 4,7 litra. W fabrycznej konfiguracji silnik generował moc 460 KM (przy 7000 obr./min) i moment obrotowy 520 Nm. Motor połączono z automatyczną 6-biegową przekładnią przenoszącą napęd na tylne koła.

Przy przebudowie jednostki silnikowej mechanicy zastosowali te same rozwiązania co dwa lata wcześniej. Główną bronią pomagającą V-ósemce jest sprężarka mechaniczna, która tłoczy powietrze z nadciśnieniem 0,43 bara. Kompresor ma własny układ olejenia i wydzieloną chłodnicę cieczy smarnej. Wydajność pracy jest zwiększana dzięki zastosowaniu dwóch chłodnic powietrza doładowującego typu ciecz-gaz.

Obraz

Pojawiły się też zmodernizowane urządzenia peryferyjne, takie jak większa pompa cieczy chłodzącej czy wydajniejsze wtryskiwacze paliwa. Są także nowe kolektory dolotowe. Wszystkim steruje usprawniona elektronika silnika. O skuteczne przewietrzanie komory silnikowej oraz dobry dopływ powietrza dba wycięty w masce otwór wentylacyjny.

W wyniku tych ulepszeń udało się osiągnąć moc aż 646 KM przy 7500 obr./min, z kolei moment obrotowy osiągnął wartość 624 Nm przy 5600 obr./min.

Obraz

O odpowiednią oprawę dźwiękową dba sportowy „wydech” z rurami o średnicy 105 mm. Układ wylotowy wyposażono w konwertery katalityczne i tłumiki o zmniejszonych oporach przepływu spalin.

Auto po tuningu jest niższe od seryjnego w wyniku zastosowania nowych komponentów zawieszenia. Zestaw składa się ze sportowych sprężyn i amortyzatorów o regulowanej charakterystyce pracy.

Obraz

Tak jak w przypadku wersji coupé z 2011 roku Novitec wykorzystał przednie koła o rozmiarze 9,0 x 21”. Tylne obręcze mają też tę samą średnicę co w GranTurismo – 22”, ale są szersze o 0,5” i mają 12,0”. Opony o rozmiarach 255/30 R 21 i 315/25 R 22 dostarczyło włoskie Pirelli.

Novitec GranCabrio od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,90 s, a 200 km/h na jego prędkościomierzu pojawia się po 11,40 s. Tuner skromnie szacuje prędkość na „ponad 305 km/h”.

[press[Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4691 cmsup3/sup
  • Doładowanie: sprężarka mechaniczna
  • Moc maksymalna: 646 KM przy 7500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 137,71 KM/l (seryjny – 95,93 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 624 Nm przy 5600 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 21”
  • Koła tylne: 12,0 x 22”
  • Opony przednie: 255/30 R 21
  • Opony tylne: 315/25 R 22

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1973 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,05 kg/KM (seryjny – 4,29 kg/KM)
  • Długość: 4993 mm
  • Szerokość: 1915 mm
  • Rozstaw osi: 2942 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,90 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 11,40 s
  • Prędkość maksymalna: ponad 305 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/21] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯