Zgodnie z zapowiedzią, ale bez fajerwerków – Mansory GranTurismo S (2010)
Ekipa Mansory zapowiadała przedstawienie dwóch nowych modeli na salonie w Paryżu, z czego jednym z nich miało być Maserati GranTurismo S. Tuner słowa dotrzymał, ale chyba po Mansory można by się spodziewać jednak czegoś więcej...?
09.09.2010 | aktual.: 20.10.2022 21:20
Ekipa Mansory zapowiadała przedstawienie dwóch nowych modeli na salonie w Paryżu, z czego jednym z nich miało być Maserati GranTurismo S. Tuner słowa dotrzymał, ale chyba po Mansory można by się spodziewać jednak czegoś więcej...?
Chodzi tu o niedosyt w kwestii ilości ‘rumaków’ pod maską. Zjeżdżające z taśmy montażowej GranTurismo S ma widlasty silnik o ośmiu cylindrach, o objętości 4,2 l, osiągający moc 440 KM przy 7000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy ma wartość 490 Nm przy 4750 obr./min. Dzięki tej jednostce napędowej to piękne coupé może pojechać z prędkością 295 km/h.
Firma Mansory słynie z kontrowersyjnego tuningu, przy tym jednak zwykle gwarantuje zaaplikowanie sporego zastrzyku mocy swoim samochodom. Z GranTurismo S jest zgoła inaczej. Nie ma tu zestawu krzykliwych spojlerów, ale nie ma też szału pod względem mocy.
Nadwozie auta zdobią całkiem dobrze wyglądające spojlery i detale z włókna węglowego. W skład całego pakietu wchodzą: spojler przedni, osłona chłodnicy, wstawki na pokrywie silnika, lusterka, spojlery progowe, listwa na pokrywie bagażnika i osłona końcówek rur wylotowych.
Końcówki tych rur są zamontowane jako zakończenie nowego układu wydechowego ze stali szlachetnej wyposażonego w sportowe reaktory katalityczne i tłumiki. Układ wylotowy jest jednym z trzech elementów zwiększających moc motoru. Pozostałe dwa to nowy program sterujący silnikiem i sportowe filtry.
Te ulepszenia pozwoliły zwiększyć moc silnika do 470 KM (+ 30 KM), a moment obrotowy wzrósł do 530 Nm (+ 40 Nm). Sami przyznacie, że jak na możliwości Mansory ekipa niespecjalnie się wysiliła, biorąc pod uwagę źródło energii. Dokładnie o tyle samo wzrosną moc i moment w GranTurismo (bez S), jeśli ktoś zdecyduje się poddać je tuningowi w Mansory.
Zawieszenie zostało obniżone o 30 mm poprzez zastosowanie krótszych sprężyn o bardziej sportowej charakterystyce.
Do GranTurismo S Mansory zaprojektował felgi o nowym wzorze. Przednie mają 20”, a tylne 21” średnicy. Pasują do nich opony 255/30 R 20 i 305/30 R 21.
We wnętrzu dominują czerń i czerwień. Skóra tapicerki deski rozdzielczej, drzwi i foteli dostępna jest właśnie w tych dwóch barwach. Tuner uznał, że trzeba wymienić koło kierownicy, i to zrobił.
Obecnie nie ma żadnych danych na temat osiągów, jednak można się spodziewać, że prędkość maksymalna będzie oscylowała wokół 300 km/h.
Z pewnością większość z Was zgodzi się ze mną, że GranTurismo S od Mansory to samochód zdecydowanie wart grzechu, tylko dlaczego ma tak mało mocy?
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4244 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 470 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 110,75 KM/l (seryjny - 95,43 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 530 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 20\
- Koła tylne: 21\
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 305/30 R 21
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1880 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,00 kg/KM (seryjny - 4,64 kg/KM)
- Długość: 4881 mm
- Szerokość: 1847 mm
- Wysokość: 1323 (-30 mm)
- Rozstaw osi: 2942 mm
Źródło: mansory • topspeed (foto - jedno)