Zgodnie z zapowiedzią, ale bez fajerwerków – Mansory GranTurismo S (2010)

Ekipa Mansory zapowiadała przedstawienie dwóch nowych modeli na salonie w Paryżu, z czego jednym z nich miało być Maserati GranTurismo S. Tuner słowa dotrzymał, ale chyba po Mansory można by się spodziewać jednak czegoś więcej...?

Obraz
Olgierd Lachowski

Ekipa Mansory zapowiadała przedstawienie dwóch nowych modeli na salonie w Paryżu, z czego jednym z nich miało być Maserati GranTurismo S. Tuner słowa dotrzymał, ale chyba po Mansory można by się spodziewać jednak czegoś więcej...?

Obraz

Chodzi tu o niedosyt w kwestii ilości ‘rumaków’ pod maską. Zjeżdżające z taśmy montażowej GranTurismo S ma widlasty silnik o ośmiu cylindrach, o objętości 4,2 l, osiągający moc 440 KM przy 7000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy ma wartość 490 Nm przy 4750 obr./min. Dzięki tej jednostce napędowej to piękne coupé może pojechać z prędkością 295 km/h.

Firma Mansory słynie z kontrowersyjnego tuningu, przy tym jednak zwykle gwarantuje zaaplikowanie sporego zastrzyku mocy swoim samochodom. Z GranTurismo S jest zgoła inaczej. Nie ma tu zestawu krzykliwych spojlerów, ale nie ma też szału pod względem mocy.

Nadwozie auta zdobią całkiem dobrze wyglądające spojlery i detale z włókna węglowego. W skład całego pakietu wchodzą: spojler przedni, osłona chłodnicy, wstawki na pokrywie silnika, lusterka, spojlery progowe, listwa na pokrywie bagażnika i osłona końcówek rur wylotowych.

Obraz

Końcówki tych rur są zamontowane jako zakończenie nowego układu wydechowego ze stali szlachetnej wyposażonego w sportowe reaktory katalityczne i tłumiki. Układ wylotowy jest jednym z trzech elementów zwiększających moc motoru. Pozostałe dwa to nowy program sterujący silnikiem i sportowe filtry.

Te ulepszenia pozwoliły zwiększyć moc silnika do 470 KM (+ 30 KM), a moment obrotowy wzrósł do 530 Nm (+ 40 Nm). Sami przyznacie, że jak na możliwości Mansory ekipa niespecjalnie się wysiliła, biorąc pod uwagę źródło energii. Dokładnie o tyle samo wzrosną moc i moment w GranTurismo (bez S), jeśli ktoś zdecyduje się poddać je tuningowi w Mansory.

Obraz

Zawieszenie zostało obniżone o 30 mm poprzez zastosowanie krótszych sprężyn o bardziej sportowej charakterystyce.

Do GranTurismo S Mansory zaprojektował felgi o nowym wzorze. Przednie mają 20”, a tylne 21” średnicy. Pasują do nich opony 255/30 R 20 i 305/30 R 21.

Obraz

We wnętrzu dominują czerń i czerwień. Skóra tapicerki deski rozdzielczej, drzwi i foteli dostępna jest właśnie w tych dwóch barwach. Tuner uznał, że trzeba wymienić koło kierownicy, i to zrobił.

Obecnie nie ma żadnych danych na temat osiągów, jednak można się spodziewać, że prędkość maksymalna będzie oscylowała wokół 300 km/h.

Z pewnością większość z Was zgodzi się ze mną, że GranTurismo S od Mansory to samochód zdecydowanie wart grzechu, tylko dlaczego ma tak mało mocy?


Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4244 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 470 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 110,75 KM/l (seryjny - 95,43 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 530 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20\
  • Koła tylne: 21\
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 305/30 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1880 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,00 kg/KM (seryjny - 4,64 kg/KM)
  • Długość: 4881 mm
  • Szerokość: 1847 mm
  • Wysokość: 1323 (-30 mm)
  • Rozstaw osi: 2942 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Mansory GranTurismo S fot.6
  • Mansory GranTurismo S fot.7
  • Mansory GranTurismo S fot.1
  • Mansory GranTurismo S fot.19
  • Mansory GranTurismo S fot.8
  • Mansory GranTurismo S fot.5
  • Mansory GranTurismo S fot.9
  • Mansory GranTurismo S fot.2
  • Mansory GranTurismo S fot.18
  • Mansory GranTurismo S fot.12
  • Mansory GranTurismo S fot.16
  • Mansory GranTurismo S fot.11
  • Mansory GranTurismo S fot.15
  • Mansory GranTurismo S fot.13
  • Mansory GranTurismo S fot.17
  • Mansory GranTurismo S fot.14
  • Mansory GranTurismo S fot.3
  • Mansory GranTurismo S fot.4
[1/23] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej