Nio wprowadza do Europy trzy nowe modele. Będą dostępne w subskrypcji

Chiński producent aut elektrycznych Nio rozpoczyna europejską ekspansję z trzema modelami: ET7, EL7 i ET5. Samochody będą oferowane w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji. Kuszą atrakcyjnym wyglądem i bogatym wyposażeniem.

Elektryczne auta NioElektryczne auta Nio
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Nio to firma, która zdobyła światową popularność dzięki nowatorskiemu podejściu do zasilania pojazdów elektrycznych. Na rodzimym rynku, w Chinach, klienci mogą korzystać ze stacji szybkiej wymiany akumulatorów będących alternatywą dla czasochłonnego ładowania.

W Europie Nio zamierza działać bardziej tradycyjnie. Przynajmniej na razie, o czym świadczą zapowiedzi dotyczące rozbudowy sieci ładowania - do końca 2023 roku w Niemczech, Holandii, Danii i Szwecji powstanie blisko 120 punktów Nio.

Jako pierwsza na rynek trafi limuzyna ET7, którą pierwsi klienci odbiorą jeszcze w październiku 2022 roku. Na początku przyszłego roku do gamy dołączy mniejsza limuzyna ET5 i SUV EL7, który w Chinach oferowany jest pod nazwą ES7. U nas zmieniono ją by uniknąć konfliktu z Audi (podobieństwo nazw do S7).

Nio EL7
Nio EL7 © Materiały prasowe

Każdy z modeli Nio poza wydajnym elektrycznym napędem ma wyróżniać się także inteligentnym, autorskim systemem Banyan, w skład którego wchodzą nie tylko rozbudowane multimedia czy możliwości łączności, ale i systemy wsparcia kierowcy i jazdy autonomicznej.

Równie nowoczesne jest podejście Nio do dystrybucji swoich pojazdów. Na wspomnianych wcześniej rynkach będą one dostępne w miesięcznej subskrypcji w cenie 999 euro za ET5, 1199 Euro za ET7 i 1299 euro w przypadku EL7. Cena zawiera wszelkie koszty dodatkowe takie jak ubezpieczenie czy serwis.

Czas pokaże czy chińskie elektryki przyjmą się na Starym Kontynencie. Jeśli odzew klientów z Niemiec czy Szwecji będzie pozytywny, producent zapewne rozważy również ekspansję na inne rynki.

Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥