Najmocniejszy SUV świata jeszcze chwilę porozrabia. Dodge Durango SRT Hellcat wróci do oferty

Chociaż Dodge widzi swoją przyszłość elektrycznie, to zamierza wycisnąć swoją cytrynę w postaci mocarnego V8 do ostatniej kropli. Dlatego na rok 2023 do oferty wróci najmocniejszy seryjny SUV świata — Dodge Durango SRT Hellcat.

Dodge Durango SRT HellcatDodge Durango SRT Hellcat
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Dodge
Filip Buliński

Mówi się, że sportowe SUV-y są bez sensu, ale to właśnie na prośby potencjalnych klientów i ich spore zainteresowanie Dodge postanowił przywrócić do oferty Durango SRT Hellcata. Najmocniejszy SUV świata został wprowadzony na rok 2021 i Amerykanie planowali ograniczyć jego produkcję do jednego roku.

Już wówczas zainteresowanie było spore, dlatego postanowiono nieco przedłużyć ten stan rzeczy. Jak widać, Amerykanie wciąż nie mają dość. A może przestraszyli się zapowiedzi firmy i elektrycznej transformacji?

W końcu zbliżający się koniec diabelskiej linii Hellcat został już ogłoszony jakiś czas temu, a niedawno "kropkę nad i" postawiła informacja o przejściu na bezemisyjny napęd następnych generacji legendarnych muscle-carów - Chargera i Challangera.

Chętni na łabędzie śpiew serii Hellcat powinni ustawiać się już w blokach startowych przed wrześniowym otwarciem zamówień. Nie powinno zabraknąć chętnych na dodge’a, pod którego maską pracuje doładowany, 6,2-litrowy silnik V8, który generuje niebotyczne 720 KM i aż 836 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

To wystarczy, żeby katapultować 7-osobowego SUV-a do 100 km/h w skromne 3,5 s i rozpędzić go do 290 km/h. Jeśli trzeba, pociągnie też przyczepę o masie do blisko 4 ton. Dodge nie przewidział natomiast istotnych zmian wyposażeniowych czy stylistycznych. Ale czy przy takim silniku ktoś ich w ogóle potrzebuje?

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa