Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508 jest dużym, rodzinnym samochodem segmentu D, który w 2010 roku zastąpił dwa auta z gamy francuskiego producenta: 407 i 607. Dzieli platformę oraz znaczną część mechaniki z drugą generacją Citroëna C5, z którym jest wytwarzany w fabryce koncernu PSA - Plant Rennes oraz w chińskim Wuhan, dla tamtejszego rynku.

  • Peugeot 508 to duże auto rodzinne, które jest produkowane w Rennes od 2010 roku
  • W produkcji seryjnej znajdziemy 6 jednostek napędzających auto. Pod maską 508-ki montowane są 1.6-litrowe silniki benzynowe oraz 1.6, 2.0 i 2.2-litrowe diesla
  • Za Peugeota 508 zapłacimy w salonie około 100 tysięcy złotych
  • Model oferuje 5 i 6-biegową skrzynię manualną, 5-biegową zautomatyzowaną oraz 6-biegową automatyczną
  • Z 508-ką mogą konkurować takie samochody jak: Honda Accord, Mazda 6 lub Ford Mondeo
[1/5] Peugeot 508 to duże auto rodzinne, które jest produkowane w Rennes od 2010 rokuŹródło zdjęć: © en.wheelsage.org/SRT

W porównaniu z 407 samochód stał się nieco bardziej dostojny i dojrzały. Nadal łączy ostre cięcia z łukowatymi liniami karoserii, jednak przez konieczność zastąpienia aut dwóch segmentów (D oraz E) musiał stać się zarówno stonowanym, prestiżowym wozem, jak i funkcjonalną limuzyną dla aktywnej rodziny. Zabieg się udał - front auta łączy charakterystyczną atrapę chłodnicy z trójkątnymi reflektorami. Profil charakteryzuje się zaokrągloną linią okien, a tylna część nadwozia urzeka lampami z przetłoczeniami przywodzącymi na myśl pazury lwa oraz listwą biegnącą przez szerokość klapy bagażnika. Nadwozie urosło o prawie 12 cm (mierzy 4792 mm długości, 1853 mm szerokości oraz 1456 mm wysokości), dzięki czemu zwiększyła się przestrzeń wewnątrz francuskiej limuzyny. Z łatwością zmieści się w niej komplet pięciu pasażerów oraz ich bagaż. Kufer w odmianie sedan liczy 515 l pojemności, a w wersji kombi 560 l, z możliwością powiększenia do 1598 l poprzez złożenie oparć tylnej kanapy.

Deska rozdzielcza Peugeota 508 to jeden z najlepiej wykonanych kokpitów w tym segmencie. Elegancka stylistyka, świetna jakość materiałów oraz nienaganne spasowanie pozwala poczuć się jak w luksusowej limuzynie. Na tunelu środkowym umieszczono joystick do sterowania komputerem pokładowym oraz parametrami samochodu. Naprzeciw drążka zmiany biegów, w pionową ścianę konsoli centralnej, wbudowano panel odpowiadający za klimatyzację oraz zestaw audio. Nad uchwytami na kubki, pomiędzy kratkami nawiewów, ulokowano wyświetlacz opcjonalnej nawigacji satelitarnej. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. ABS, kontrolę trakcji, 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację czy przyzwoicie grające radio. W opcji znajdują się m.in. podgrzewane i wentylowane skórzane fotele, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory biksenonowe, chłodzony schowek, system bezkluczykowy czy rozbudowany zestaw audio.

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2010 roku Francuzi zaprezentowali model 5 by Peugeot, który zwiastuje nadejście 508 Coupé. Pojazd ten ma pojawić się w oficjalnej sprzedaży na przełomie 2012 i 2013 roku. Frankfurckie Motor Show w 2011 roku przyniosło z kolei koncepcyjny samochód nazwany 508 RXH. Auto zostało zbudowane na bazie 508 w odmianie kombi i oprócz nieznacznie podniesionego zawieszenia oraz kilku stylistycznych zmian ma elektryczny motor wspierający silnik wysokoprężny. Specjalna edycja, która ma wejść do produkcji w 2013 roku, będzie zadowalała się około 4,2 l oleju napędowego na 100 km.

Do napędu fabrycznych aut producent przewidział 6 jednostek. Silniki benzynowe to 1,6 VTI o mocy 120 KM oraz 1,6 THP generujące 156 KM. Peugeot postawił na siłę motorów wysokoprężnych. W ofercie znajdują się 4 diesle. Najsłabszy z nich - 1,6 HDi, dysponuje 112 KM. Mocniejszy jest 2,0 HDi (140 KM lub 163 KM), a na szczycie oferty stoi 2,2 HDi o mocy 204 KM. Samochód z tą jednostką napędową rozpędza się do 100 km/h w 8,2 s i może mknąć 235 km/h. Do przeniesienia mocy na asfalt służą 5- i 6-biegowe skrzynie manualne oraz 6-stopniowe automaty.