Najmniej awaryjne rodzinne samochody. Ranking "What Car?"

Jeśli decydujemy się na zmianę samochodu, to wymagamy od niego wielu cech. Jedną z najważniejszych jest jednak bezawaryjność. Oto najmniej kłopotliwe modele, którymi bez problemu przewieziemy rodzinę.

Mechanik. Naprawa samochoduMechanik. Naprawa samochodu
Źródło zdjęć: © WP | Slawomir Kowalewski
Tomasz Budzik

Ranking "What Car?" co roku powstaje na podstawie ankiet użytkowników poszczególnych modeli. Autorzy opracowania postanowili zawierzyć dżentelmeńskiej umowie i ufać w nadesłane odpowiedzi. Takie podejście do zbierania danych pozwala na uzyskanie dodatkowych informacji. W efekcie w rankingu pod uwagę bierze się nie tylko to, czy usterka w ogóle wystąpiła, ale też jakie były jej skutki. Ważne jest czy awaria unieruchomiła samochód, jak długo trwała naprawa i ile kosztowała jej naprawa.

Na podstawie tych danych powstaje ranking. Dla każdego z samochodów oblicza się indeks bezawaryjności wyrażony w procentach. Im bliżej 100 proc., tym lepiej. Oto modele rodzinnych samochodów, które liczą sobie nie więcej niż 5 lat i w rankingu "What Car?" wypadły najlepiej.

  1. Toyota Auris (hybrid 2013-2019): 99,3 proc.
  2. Lexus CT200h (2011-2021): 99,3 proc.
  3. Kia Ceed (benzynowe 2012-2018): 98,1 proc.
  4. BMW serii 1 (2011-2019): 98,1 proc.
  5. Hyundai i30 (od 2017): 98,0 proc.
  6. Volvo V40 (diesel 2012-2019): 97,9 proc.
  7. Ford Focus (benzynowe 2011-2018): 97,7 proc.
  8. Toyota Corolla (hybrid od 2018): 97,6 proc.
  9. Skoda Octavia (diesel 2013-2020): 97,1 proc.
  10. BMW serii 1 (od 2019): 96,6 proc.
  11. Peugeot 308 (benzynowe 2013-2021): 95,9 proc.
  12. Seat Leon (benzynowe 2013-2020): 95,9 proc.
  13. Kia Ceed (diesel 2012 - 2018): 95,6 proc.
  14. Mini Clubman (od 2015): 95,4 proc.
  15. Skoda Octavia (benzynowe 2013-2020): 95,2 proc.
  16. Seat Leon (diesel 2013-2020): 95,1 proc.
  17. Kia Ceed (od 2018): 94,8 proc.
  18. Mazda 3 (od 2019): 94,7 proc.
  19. Toyota Prius (2016-2022): 94,6 proc.
  20. Volvo V40 (benzynowe 2012-2019): 94,2 proc.
  21. Volkswagen Golf (benzynowe 2013-2020): 94,0 proc.
  22. Audi A3 (benzynowe 2013-2020): 93,8 proc.
  23. Mazda 3 (2014-2019): 93,8 proc.
  24. Kia XCeed (od 2019): 93,3 proc.
  25. Citroën Cactus (2014-2021): 93,1 proc.

Obecność na liście modeli japońskich i koreańskich nikogo nie dziwi. Wysoka pozycja Forda Focusa czy BMW serii 1 dla niektórych może być jednak zaskoczeniem. Na brytyjskiej liście znalazło się również miejsce dla modeli z Francji. Nie zawsze warto więc ufać stereotypom.

Wybrane dla Ciebie

Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Niemal każdy miał taki gadżet w PRL. Teraz przedmiot może wrócić do łask
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Te silniki lepiej omijaj. Francuzi się nie popisali
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Test opon zimowych 2025 GTÜ. Zaskoczenie na dole stawki
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Kierunkowskaz na skrzyżowaniu łamanym. Kierowcy często się gubią
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Warszawa pod lupą. Sprawdzą skuteczność strefy czystego transportu
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Tyle zapłacimy za paliwo w przyszłym tygodniu. Są prognozy
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Aston Martin DB12 S. Kiedy wiele to wciąż za mało
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Masz auto jednej z tych pięciu marek? Licz się z kontrolą drogową
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Pierwsza jazda: DS No4 - premium po francusku
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę
Tankujesz paliwo E10? Badania pokazują, że tylko pogarsza sprawę
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Elektryczne Ferrari staje się faktem. Włosi pokazali mi kluczowe składniki i parametry techniczne
Nie zmieścił się pod wiaduktem. To był dopiero początek kłopotów
Nie zmieścił się pod wiaduktem. To był dopiero początek kłopotów