Będzie nowa ekspresówka. Połączy dwa województwa

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał decyzję środowiskową dla fragmentu S74 Opatów–Nisko. Docelowo cały odcinek ma mieć aż 73 km długości.

Zdjęcie ilustracyjneZdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | GDDKiA
Aleksander Ruciński

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie zatwierdził decyzję środowiskową dla planowanego odcinka drogi ekspresowej S74 Opatów–Nisko. To ważny etap w realizacji inwestycji, która połączy województwa świętokrzyskie i podkarpackie.

Nowa trasa będzie miała ok. 73 km długości. Przebiegnie przez cztery gminy w województwie świętokrzyskim oraz siedem gmin w województwie podkarpackim. Wśród nich są m.in. Opatów, Lipnik, Tarnobrzeg i Nisko.

Droga ekspresowa S74 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Dostęp do trasy zapewnią węzły drogowe. Nowa droga ma wyprowadzić ruch tranzytowy z miast, co poprawi bezpieczeństwo i odciąży lokalny układ komunikacyjny.

Prace przygotowawcze do tej inwestycji rozpoczęły się już w latach 2010–2011. Wówczas analizowano siedem wariantów przebiegu trasy, z których do dalszych prac wybrano trzy. W 2018 r. Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło Program Inwestycji, umożliwiając kontynuację przygotowań.

Przebieg trasy S74
Przebieg trasy S74 © GDDKiA | GDDKiA

Jako preferowany wybrano wariant społeczny (W5), który zakłada, że trasa rozpocznie się w rejonie Okaliny, kontynuując obwodnicę Opatowa. Następnie przejdzie przez okolice Lipnika, Samborzeca, Tarnobrzega, Gorzyc, Zaleszan, Stalowej Woli i zakończy się na węźle Zapacz, łącząc się z S19.

W trakcie postępowania przeprowadzono konsultacje społeczne w każdej gminie. Uwzględniono wnioski możliwe do realizacji ze względów technicznych, prawnych i środowiskowych. Decyzja środowiskowa określa m.in. lokalizację zabezpieczeń akustycznych, przejść dla zwierząt i urządzeń ochrony wód.

Wydanie decyzji środowiskowej umożliwia rozpoczęcie kolejnego etapu – opracowania koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Docelowo S74 połączy się z S12, A1 i S8, ułatwiając dojazd z centrum kraju na Podkarpacie.

Wybrane dla Ciebie
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Wolą wezwać policję. Nowy sposób zgłaszania stłuczki się nie przyjął
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Dacia obniżyła ceny. Firma już zbiera zamówienia na Springa
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Renault przywraca do życia ikonę. Oto nowe Twingo E-Tech
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Drugi zakład Mercedesa w Polsce prawie gotowy. Będzie jednym z najnowocześniejszych
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Znamy datę. W życie wejdą wielkie zmiany w przepisach
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Pieniądze się kończą. Wzrost sprzedaży może się załamać
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Nowy Mercedes CLA doczekał się wersji spalinowej. Wiemy, ile kosztuje
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Wyprzedaż rocznika w Toyocie. Nawet 50 tys. zł taniej
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Unia chce tańszych aut. Oto, co może być "wycięte" z nowych samochodów
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Trzy chińskie marki w top 20. Te auta kupowali Polacy w październiku
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Kierowcy nie ładują hybryd plug-in. Niemcy chcą ich zmusić
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie
Tesla notuje kolejny spadek sprzedaży w Europie