Mercedes SLS AMG Black Series oficjalnie!

Zgodnie z zapowiedziami Mercedes pokazał dzisiaj swój topowy model w ofercie samochodów sportowych. SLS AMG Black Series, bo o nim mowa, jest pomostem między odmianą GT a GT3. Zapowiada się niesamowicie.

Obraz
Piotr Wereszczyński

Zgodnie z zapowiedziami Mercedes pokazał dzisiaj swój topowy model w ofercie samochodów sportowych. SLS AMG Black Series, bo o nim mowa, jest pomostem między odmianą GT a GT3. Zapowiada się niesamowicie.

Choć odmian Black Series w ofercie AMG było do tej pory niewiele, to każda z nich ma w sobie nutkę szaleństwa. C63 AMG w "czarnej" wersji straszy rywali olbrzymimi wlotami powietrza, z kolei poprzednia generacja SL w swojej topowej odmianie nie potrafiła zawracać. Co zatem jest szalonego w SLS-ie?

Obraz

Z zewnątrz auto prezentuje się bardzo agresywnie. Nowy pakiet aerodynamiczny został wykonany z włókna węglowego, podobnie jest z lusterkami bocznymi. Charakterystyczne otwory w tylnym zderzaku odprowadzające ciepło z karbonowo-ceramicznych hamulców upodobniają auto do odmiany GT3. O przyczepność zadbają opony, które z przodu są szersze o 20, a z tyłu o 24 mm. Na życzenie klienta auto może zostać wyposażone w regulowane tylne skrzydło i dodatkowe lotki na przednim zderzaku.

Samochód napędza ta sama co w innych odmianach SLS AMG 6,2-litrowa V-ósemka, która dzięki kilku usprawnieniom osiąga w Black Series już 631 KM przy 7400 obrotach na minutę. Taką moc udało się uzyskać dzięki nowemu układowi dolotowemu i wałkom rozrządu oraz lepszemu chłodzeniu. Również dzięki tym modyfikacjom maksymalne obroty wału wzrosły z 7200 do 8000 obr./min.

Obraz

Maksymalny moment wynoszący 634 Nm jest przenoszony na koła tylne poprzez 6-biegową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Została ona położona 10 mm niżej, nieznacznie wpływając na środek ciężkości auta. Zgodnie z zapewnieniami producenta SLS AMG Black Series ma teraz reagować agresywniej na zmiany biegów, a moment obrotowy narastać szybciej. Auto osiąga pierwszą setkę w 3,6 s, czyli o 0,2 szybciej od wersji podstawowej. Ze względu na aerodynamikę prędkość maksymalna spadła z 317 do 315 km/h.

Warto zwrócić uwagę na masę samochodu. Inżynierowie Mercedesa wykonali kawał dobrej roboty, odchudzając SLS AMG Black Series. Modyfikacje nie ograniczyły się jedynie do zamiany części aerodynamicznych na elementy wykonane z włókna węglowego. Zastosowano nowy układ wydechowy, lżejsze fotele i felgi oraz mniejszy akumulator litowo-jonowy. Z masą wynoszącą 1550 kg auto jest już prawie 150 kg lżejsze i 60 KM mocniejsze od podstawowej odmiany. To z pewnością znajdzie swoje odwzorowanie na torze.

Obraz

Mercedes SLS AMG Black Series zostanie zaprezentowany szerokiej publiczności już podczas najbliższych targów motoryzacyjnych w Los Angeles. Będzie to dobra okazja, aby obejrzeć auto z bliska i zastanowić się nad zakupem. Wóz trafi do salonów latem przyszłego roku, jednak nie należy się spodziewać, że będzie to hit sprzedaży. Cena jednego egzemplarza z pewnością przekroczy równowartość miliona złotych.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: Autocar

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇