Mercedes-Benz zastąpi V8 rzędowymi szóstkami?
Ze względu na coraz bardziej surowe normy emisji spalin producenci są zmuszeni do ograniczania spalania paliwa w swoich silnikach. Jedną z najpopularniejszych metod poprawy wydajności spalania stosowanych obecnie przez koncerny samochodowe jest downsizing. Do grupy firm redukujących rozmiary swoich jednostek dołącza Mercedes-Benz.
26.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:30
Ze względu na coraz bardziej surowe normy emisji spalin producenci są zmuszeni do ograniczania spalania paliwa w swoich silnikach. Jedną z najpopularniejszych metod poprawy wydajności spalania stosowanych obecnie przez koncerny samochodowe jest downsizing. Do grupy firm redukujących rozmiary swoich jednostek dołącza Mercedes-Benz.
Głównym powodem, dla którego stosuje się redukcję pojemności skokowych silników spalinowych, jest zwiększona emisja węglowodorów podczas pracy nierozgrzanego motoru. Silnik pracujący w temperaturach odległych od nominalnych wartości dla swojej pracy wytwarza spaliny, w których stężenie tych związków jest wielokrotnie większe niż po rozgrzaniu jednostki. Zatem by przyspieszyć rozgrzewanie silnika, coraz częściej stosuje się lżejsze i bardziej kompaktowe konstrukcje.
Mercedes-Benz do tej pory ma w swojej ofercie szeroki wachlarz widlastych ósemek, których apetyt na paliwo jest niestety dosyć duży. W około 2015 roku planowane jest zastąpienie przynajmniej części z nich rzędowymi, sześciocylindrowymi silnikami. Jednostki te będą oferowane zarówno w wariantach z turbo, jak i twin-turbo, by zapewniać konkurencyjne wartości mocy. Mimo zbliżającego się wprowadzenia normy Euro 6, która najmocniej uderzy w motory Diesla, również wysokoprężne jednostki będą dostępne w gamie nowych jednostek Mercedesa.
Nie będą to pierwsze rzędowe szóstki tej firmy. Mimo że z tego typu jednostkami kojarzony jest przede wszystkim koncern BMW, to właśnie Mercedes-Benz jako jeden z pierwszych wprowadził pod maski samochodów te silniki. Było to około 100 lat temu. Nie miało to jednak żadnego związku z downsizingiem. Jednostka ta miała 10 l pojemności i generowała zawrotne jak na tamte czasy 75 KM.
Źródło: AutoGuide