Mercedes-Benz zastąpi V8 rzędowymi szóstkami?

Ze względu na coraz bardziej surowe normy emisji spalin producenci są zmuszeni do ograniczania spalania paliwa w swoich silnikach. Jedną z najpopularniejszych metod poprawy wydajności spalania stosowanych obecnie przez koncerny samochodowe jest downsizing. Do grupy firm redukujących rozmiary swoich jednostek dołącza Mercedes-Benz.

Mercedes SLK 2012 - przekrójMercedes SLK 2012 - przekrój
Mariusz Zmysłowski

Ze względu na coraz bardziej surowe normy emisji spalin producenci są zmuszeni do ograniczania spalania paliwa w swoich silnikach. Jedną z najpopularniejszych metod poprawy wydajności spalania stosowanych obecnie przez koncerny samochodowe jest downsizing. Do grupy firm redukujących rozmiary swoich jednostek dołącza Mercedes-Benz.

Głównym powodem, dla którego stosuje się redukcję pojemności skokowych silników spalinowych, jest zwiększona emisja węglowodorów podczas pracy nierozgrzanego motoru. Silnik pracujący w temperaturach odległych od nominalnych wartości dla swojej pracy wytwarza spaliny, w których stężenie tych związków jest wielokrotnie większe niż po rozgrzaniu jednostki. Zatem by przyspieszyć rozgrzewanie silnika, coraz częściej stosuje się lżejsze i bardziej kompaktowe konstrukcje.

Mercedes-Benz SLS AMG - silnik
Mercedes-Benz SLS AMG - silnik

Mercedes-Benz do tej pory ma w swojej ofercie szeroki wachlarz widlastych ósemek, których apetyt na paliwo jest niestety dosyć duży. W około 2015 roku planowane jest zastąpienie przynajmniej części z nich rzędowymi, sześciocylindrowymi silnikami. Jednostki te będą oferowane zarówno w wariantach z turbo, jak i twin-turbo, by zapewniać konkurencyjne wartości mocy. Mimo zbliżającego się wprowadzenia normy Euro 6, która najmocniej uderzy w motory Diesla, również wysokoprężne jednostki będą dostępne w gamie nowych jednostek Mercedesa.

Nie będą to pierwsze rzędowe szóstki tej firmy. Mimo że z tego typu jednostkami kojarzony jest przede wszystkim koncern BMW, to właśnie Mercedes-Benz jako jeden z pierwszych wprowadził pod maski samochodów te silniki. Było to około 100 lat temu. Nie miało to jednak żadnego związku z downsizingiem. Jednostka ta miała 10 l pojemności i generowała zawrotne jak na tamte czasy 75 KM.

Źródło: AutoGuide

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Rosjanie próbują wskrzesić kolejną markę. To chiński SUV w przebraniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Tesla wróciła na szczyt. Te auta Europejczycy kupowali we wrześniu
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Policja dostała 100 nowych radiowozów. Tym razem wybrano inną markę
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Następca Alpine A110 jednak zachowa silnik spalinowy? Szef marki tego nie wyklucza
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Yangwang U9 Xtreme pokonał Xiaomi. Nowy rekord Nürburgringu
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Nowe zasady dotyczące prawa jazdy w UE. Dokument stracisz w całej wspólnocie
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Pierwsza jazda: Leapmotor B10 kusi ceną i wyposażeniem. A co z resztą?
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Macana. Pora na GTS-a
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
25-latek jak James Bond. Policjanci nie docenili jego "pomysłowości"
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Jeep kończy produkcję Renegade'a po 11 latach. Następcy nie ma na horyzoncie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Niemiecka fabryka stanie. Media mówią o poważnym problemie
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł
Nowa droga ma 471 km. Kosztowała Polskę 15 mld zł