Merc z Helwecji – FAB Design SL 63 AMG Bayard (2013)

Poza McLarenem MP4-12C Chimerą szwajcarska firma FAB Design w Genewie zaprezentowała zestaw Bayard przygotowany z myślą o nowym Mercedesie SL 63 AMG. Tuning obejmuje zarówno stronę wizualną, jak i mechaniczną

Obraz
Olgierd Lachowski

Każda firma tuningowa chce być na topie. W przypadku Mercedesa bezsprzecznie na szczycie listy stoi Brabus, który od lat buduje najmocniejsze wersje samochodów ze Stuttgartu, które do tego wyglądają w większości całkiem ładnie. Ekipa z Bottrop ma już ustaloną, bardzo silną pozycję na rynku. Firma FAB Design też do nowicjuszy w branży nie należy, ale żeby była tak ceniona jak Brabus, musi jeszcze trochę popracować. Pytanie brzmi jak zdobywać klientów?

Tuner z Helwecji stawia na większą moc jednostek napędowych w swoich samochodach i krzykliwą stylistykę nadwozi. Jeśli ktoś zastanawiał się, po co Brabus zamontował dziwne osłony kół w E V12 ‘one of ten’, ten z pewnością będzie zadawał sobie pytanie, dlaczego FAB Design oszpeciło Mercedesa SL?

Obraz

Modyfikacje karoserii są bardzo zaawansowane i nie dotyczą właściwie tylko dachu, drzwi i klapy bagażnika oraz świateł. Reszta jest nowa. Pewne jest, że nowy przedni zderzakospojler i listwa na pokrywie kufra zrobione są z włókien węglowych. Pozostałe części są albo z tego kompozytu, albo z innych tworzyw.

Zestaw poszerza roadstera-coupé z Niemiec aż o 120 mm i jako całość przypomina trochę pakiety „DTM”, które niegdyś domorośli tunerzy montowali do Opli Calibra. Moim zdaniem SL wygląda dużo lepiej w odmianie seryjnej.

Choć felgi są duże, bo mają 20” średnicy, to jakoś w tym poszerzonym, spuchniętym samochodzie giną. Być może, gdyby miały jasny kolor, to wyglądałoby to lepiej. Przednie opony mają rozmiar 265/30, natomiast tylne – 325/25. Gumy dostarczył Dunlop.

W SL 63 AMG Mercedes instaluje silnik M 157 DE 55 AL. To widlasty 8-cylindrowiec o mocy 537 KM przy 5500 obr./min i momencie obrotowym 800 Nm przy 2000-4500 obr./min. Swoje osiągi jednostka napędowa czerpie z 5,5 l objętości skokowej, bezpośredniego wtrysku benzyny i dwóch turbosprężarek.

O ile można narzekać na FAB Design w kwestii ich pracy przy nadwoziu, to za tuning motoru należą się pochwały. Po wymianie ECU i zainstalowaniu sportowego układu wydechowego technikom udało się podnieść moc silnika do 630 KM (a więc tylu, ile ma V12 w SL 65 AMG) przy 5800 obr./min. Moment obrotowy wynosi 885 Nm i jest dostępny przy 2000-4500 obr./min.

Obraz

Dzięki lepszym parametrom silnika poprawiły się osiągi tego supersamochodu. Obecnie przyspiesza on w 3,90 s do 100 km/h i rozwija prędkość maksymalną 314 km/h (195 mil/h).

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157 DE 55 AL
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 630 KM przy 5800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,36 KM/l (seryjny – 98,33 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 885 Nm przy 2000-4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift Plus MCT 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,0 x 20”
  • Koła tylne: 12,0 x 20”
  • Opony przednie: 265/30 R 20
  • Opony tylne: 325/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1785 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,83 kg/KM (seryjny – 3,32 kg/KM)
  • Długość: 4633 mm
  • Szerokość: 1997 mm (+ 120 mm)
  • Rozstaw osi: 2585 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,90 s
  • Prędkość maksymalna: 314 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: autogaleria

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇