Bryza – Graf Weckerle SL 500 BlueEFFICIENCY AMG Sports Package Collection Sport (2012)

Zafascynowani morzem i nowym Mercedesem SL pracownicy firmy Graf Weckerle postanowili połączyć dwa w jedno. Do swoich działań wybrali wóz w wersji 500.

Graf Weckerle SL 500 BlueEFFICIENCY AMG Sports Package Collection Sport fot.2
Graf Weckerle SL 500 BlueEFFICIENCY AMG Sports Package Collection Sport fot.2
Olgierd Lachowski

04.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:50

Nie wiadomo, czy niemiecka maszyna fabrycznie miała białe nadwozie, czy może zostało ono pomalowane na biało przez tunera. Pewne jest za to, że auto wygląda doskonale nie tylko w tym kolorze (Mercedes SL na żywo prezentuje się znacznie lepiej niż na fotografiach). Co prawda samochód jest seryjnie przystrojony skromnymi spojlerami z pakietu AMG, ale felgi, na których się porusza, pochodzą z kolekcji Graf Weckerle.

Obraz

Są to 20-calowe 5-ramienne obręcze o szerokości 9,0” na osi kierowanej i 10,5” na kołach napędowych. Każda obręcz składa się z trzech części. Tuner postanowił, że ramiona felg barwą muszą nawiązywać do karoserii. Prawdę mówiąc, połączenie bieli i chromu na felgach wygląda bardzo przyzwoicie. Za kontakt z asfaltem odpowiadają opony 255/30 R 20 z przodu i 295/25 R 20 z tyłu.

Obraz

Na karoserii został namalowany niebieski pasek, który nawiązuje do kolorystyki wnętrza. Kabina jest z kolei obszyta w większości niebieską tapicerką. Oczywiście materiałem użytym przez Graf Weckerle jest najwyższej jakości skóra. Aby niebieska barwa nie przytłaczała, styliści zdecydowali, że akcenty na fotelach będą białe. Białe są też detale na desce rozdzielczej, drzwiach i tunelu środkowym. Być może są to części wykonane z włókna węglowego.

Dopełnieniem modyfikacji wizualnych jest zmienione na regulowane zawieszenie. Być może za jakiś czas pojawi się pakiet wzmacniający silnik, a na razie emocje za kierownicą zapewnia i tak mocna seryjna jednostka napędowa.

Obraz

Jest to 4,7-litrowy silnik V8, który został umieszczony z przodu. W rozwijaniu 435 KM mocy przy 5250 obr./min i 700 Nm momentu przy 1800-3500 obr./min pomagają mu dwie turbosprężarki zamontowane równolegle. W SL Mercedes realizuje oczywiście napęd klasyczny, a zatem moc jest przekazywana na tylne koła. Między silnikiem a wałem napędowym znajduje się 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów 7G-Tronic Plus.

Obraz

Taki napęd gwarantuje, że niemiecki roadster od 0 do 100 km/h przyspieszy w 4,60 s i osiągnie prędkość maksymalną, która jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4663 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 435 KM przy 5250 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,29 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm przy 1800-3500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic Plus
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 320 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,5 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1785 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,10 kg/KM
  • Długość: 4612 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2585 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]
Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)