Maserati Levante GTS. Nowy gracz w segmencie sportowych SUV-ów

Jedyny SUV w ofercie Maserati, model Levante, doczekał się ostrej odmiany GTS. Czy auto w tej wersji jest w stanie namieszać w segmencie sportowych pseudoterenówek?

Levante GTS nie wygląda aż tak agresywnie jak Trofeo, ale trudno odmówić mu urody.Levante GTS nie wygląda aż tak agresywnie jak Trofeo, ale trudno odmówić mu urody.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Levante GTS będzie jedną z gwiazd rozpoczynającego się właśnie Festiwalu Prędkości w Goodwood. To zdecydowanie właściwe miejsce na premierę auta napędzanego 550-konnym silnikiem V8. Dokładnie ta sama jednostka drzemie pod maską Quattroporte GTS. Wyróżnia się ona pojemnością wynoszącą 3,8-litra oraz podwójnym doładowaniem.

Ostre Levante, jak przystało na SUV-a, jest wyposażone w napęd na cztery koła, dzięki czemu 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego jest skutecznie przenoszone na asfalt. Owocuje to imponującym przyspieszeniem do setki. Sprint trwa tylko 4,2 s, a prędkość maksymalna wynosi 292 km/h. Prawda, że nieźle?

Oczywiście mocny napęd nie jest jedynym elementem wyróżniającym wersję GTS na tle zwykłego Levante. Włosi zadbali bowiem także o podwozie, obniżając prześwit i zwiększając sztywność zawieszenia. Auto otrzymało też wydajniejsze hamulce. Wprowadzono także kilka usprawnień aerodynamicznych, dzięki którym GTS już na pierwszy rzut oka zdradza sportowy charakter.

Obraz
© mat.prasowe

Większe wloty powietrza i zmodyfikowany dyfuzor w połączeniu z felgami o nowym wzorze sprawiają, że Levante prezentuje się dość agresywnie. Jeśli zaś chodzi o wnętrze, jest tu nieco spokojniej. Właściwie nie zmieniło się nic, jeśli nie liczyć aluminiowych pedałów i bogatego wyposażenia. Klienci już w standardzie mogą liczyć na skórzaną tapicerkę Pieno Fiore oraz 14-głośnikowy system audio Harman/Kardon.

Wzbogacenie gamy modelu Levante o wersję GTS z pewnością uczyni ten model jeszcze bardziej konkurencyjnym. Auto może być świetną alternatywą dla mocniejszego, ale i zapewne droższego Levante Trofeo, które to zadebiutowało wiosną tego roku. Szczegóły poznamy już niebawem, po Festiwalu w Goodwood.

Obraz
© mat.prasowe
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut