Poradniki i mechanikaLogitech G PRO Racing Wheel – nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem

Logitech G PRO Racing Wheel – nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem

Mateusz Żuchowicz
24.01.2023 10:12, aktualizacja: 26.01.2023 17:49

Który fan motoryzacji nie kocha sportów motorowych? Który z fanów nie chciałby usiąść za kierownicą wyczynowego Porsche GT3 Cup, Mercedesa AMG GT3 czy wreszcie bolidu Formuły 1? Każdy! Ja miałem okazję to zrobić i co najlepsze, nie wyszedłem z domu.

Zacznę najpierw od przystopowania wszystkich negatywnie nastawionych, którym od razu ciśnie się na usta "Wielkie rzeczy! Gość podnieca się zabawką". Logitech G Pro Racing Wheel to nie jest zabawka i należy sobie to uświadomić już na wstępie. Ten zestaw nie tylko kosztuje tyle, co używany samochód, ale także niejednej osobie potrafi zastąpić siłownię. Już tłumaczę, o co chodzi.

Logitech G Pro Racing Wheel
Logitech G Pro Racing Wheel© WP | Mateusz Żuchowicz

Kierownice możemy zaliczyć do kategorii "zabawka", kiedy mówimy o sprzęcie, który łapie się w przedziale 300-800 zł. Wszystko wyżej, do około 2000 zł, to już sprzęty, które oferują nieco więcej doznań i lepiej potrafią odzwierciedlać prawdziwe zachowania, ale to nadal dalekie od prawdziwego samochodu. Logitech G Pro Racing Wheel kosztuje 5100 zł, a do tego dochodzą pedały za kolejne 1700 zł, co oznacza, że cały zestaw oscyluje w okolicach 7000 zł. Za takie pieniądze sprzęt musi oferować już nieco więcej. I tutaj tak jest.

Logitech G Pro Racing Wheel
Logitech G Pro Racing Wheel© WP | Mateusz Żuchowicz

Sama kierownica zbudowana jest w systemie "direct drive", co oznacza, że całe sprzężenie zwrotne jest kierowane bezpośrednio na koło kierownicy, bo jej trzon umieszczony jest w środku silnika, bez żadnych pasków, zębatek itp., jak to jest w przypadku tańszych kierownic. To jednak nie jest nic nadzwyczajnego, bo takie rozwiązanie jest dobrze znane w profesjonalnych sprzętach. Tutaj wrażenie robi coś zupełnie innego. Moment obrotowy!

Logitech G Pro Racing Wheel
Logitech G Pro Racing Wheel© WP | Mateusz Żuchowicz

Ten mały, choć nie lekki sprzęt (8,7 kg) generuje aż 11 Nm momentu obrotowego. Dla wielu osób to dane, które nic nie mówią i ciężko jest im sobie wyobrazić, czy to dużo, czy mało. A co jeśli powiem wam, że silnik Fiata 126p generował 42 Nm i był odpowiedzialny na dynamikę auta ważącego niecałe 600 kg. Tutaj mamy ułamek tej wagi, a zaledwie 31 Nm mniej. To oznacza, że każdy skręt kierownicy przy pełnej prędkości wymaga od was nie lada wysiłku i skupienia. Myślę jednak, że nie ma co przedłużać, tylko udowodnić wam, co potrafi ta kierownica i co jeszcze oferuje. Zapraszam was w podróż po różnych torach w różnych typach samochodów z kierownicą Logitech G Pro Racing Wheel. Wideo na górze!

Logitech G Pro Racing Wheel
Logitech G Pro Racing Wheel© WP | Mateusz Żuchowicz
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)