Land Rover Defender w końcu dostał topowe V8. Osiągami zawstydzi niejednego hot hatcha

5 litrów pojemności, kompresor i 525 KM mocy - oto topowy silnik nowego Defendera. Zamienia brytyjską terenówkę w naprawdę żwawy samochód, który powinien sprawdzić się zarówno w błocie, jak i na asfalcie.

Osiągami zawstydzi wiele sportowych aut.Osiągami zawstydzi wiele sportowych aut.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Land Rover
Aleksander Ruciński

Nowy Defender zadebiutował w 2019 roku z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma dieslami. Później w gamie pojawiły się nowe jednostki wysokoprężne i hybryda plug-in. Fani modelu najbardziej czekali jednak na zapowiadane od dawna, topowe V8. I oto jest - 5-litrowy potwór wspomagany kompresorem, który zmienia brytyjską terenówkę w jeżdżący pocisk.

525 KM mocy i 625 Nm maksymalnego momentu obrotowego to wartości, które robią wrażenie nawet w niemałym Defenderze. W połączeniu z 8-stopniową przekładnią automatyczną i napędem na 4 koła owocują świetnymi osiągami - pierwsza setka pojawia się na liczniku po zaledwie 5,2 sekundy. Jeszcze lepiej, jak na charakter i gabaryty auta, wypada prędkość maksymalna wynosząca 240 km/h.

Nowy silnik będzie łączony z krótszą wersją nadwoziową 90 i dłuższą 110. Klienci, którzy zdecydują się najnowszą odsłonę, dostaną znacznie więcej niż tyko mocne V8. Uzupełnienie oferty o taką jednostkę wymusiło bowiem kilka zmian technicznych. Zawieszenie jest tu więc sztywniejsze i wyposażone w grubsze stabilizatory. Standardem jest też elektronicznie sterowany tylny dyferencjał o ograniczonym uślizgu oraz system redukujący wychyły nadwozia.

Land Rover Defender V8 (2021)
Land Rover Defender V8 (2021) © mat. prasowe / Land Rover

W systemie wyboru trybów jazdy pojawiła się też opcja Dynamic wyostrzająca pracę kluczowych podzespołów i pozwalająca wycisnąć więcej z podwozia i silnika. Sportowy charakter podkreślono też odpowiednią prezencją, opartą głównie na ciemnej kolorystyce.

Cztery końcówki wydechu, 22-calowe, ciemne felgi skrywające niebieskie zaciski hamulców oraz tapicerka łącząca skórę z Alcantarą to tylko niektóre z nich. I choć klienci będą mieli do wyboru kilka konfiguracji, wydaje się, że zestaw "all black" najlepiej pasuje do mocnego Defendera.

Ceny na razie pozostają nieznane. Trudno mieć jednak wątpliwości, że będzie to najdroższe wydanie w gamie modelu, przebijające nawet hybrydę plug-in kosztującą u nas minimum 344 600 zł.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀