Łada Niva na niemieckich sterydach wygląda bojowo, ale nie jest tania

Auto, które powstaje w niemal niezmienionej formie od 1977 roku, wciąż cieszy się niesłabnącą popularnością nie tylko w Rosji, ale i np. w Niemczech. Nic więc dziwnego, że interesują się nim również tamtejsi tunerzy — tacy jak Zubr.

Wygląda bojowo, ale napęd może rozczarowaćWygląda bojowo, ale napęd może rozczarować
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / Zubr
Aleksander Ruciński

Opisywany projekt nosi nazwę Monster. Patrząc na fotografie, łatwo zrozumieć dlaczego. W zestawieniu z seryjną Nivą dzieło firmy Zubr prezentuje się nad wyraz okazale. Wszystko dzięki typowo off-roadowym modyfikacjom, które z pewnością poprawiają terenowe właściwości popularnej łady.

Na pokładzie znajdziemy przede wszystkim zawieszenie o zwiększonym skoku i prześwicie, 16-calowe koła z oponami Hankook Dynapro M/T, snorkel, wytrzymałe zderzaki, wyciągarkę, dodatkowe osłony i nowoczesne oświetlenie LED.

Wszystko to sprawia, że Niva może aspirować do miana terenowego potwora. Tylko nie z tym silnikiem. Niemcy pozostawili go bowiem w absolutnej serii. To benzynowe 1.7 o mocy 83 KM współpracujące z pięciostopniową przekładnią manualną i stałym napędem na cztery koła.

Lada Niva
Lada Niva © mat. prasowe / Zubr

Na pocieszenie dostaniemy jednak podgrzewane fotele, klimatyzację, system audio i przyciemniane szyby. Nie ma jednak przeciwwskazań, by zamówić auto w indywidualnej specyfikacji z wybranymi elementami wyposażenia. Zubr obiecuje zrealizować takie zamówienie w czasie do 12 tygodni.

Niestety, nie jest to tania zabawa. Auto, które widzicie na zdjęciach, wyceniono na 44 tys. euro. To kwota pozwalająca kupić dużo lepszą maszynę i cztery razy większą niż seryjna Łada Niva.

Lada Niva
Lada Niva © mat. prasowe / Zubr
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Stracił "prawko" na trzy miesiące. Nie chodziło o prędkość
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Volkswagen żegna Touarega. Limitowana edycja na koniec
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Pierwsza jazda prototypową Toyotą C-HR+ - Japończycy odrobili lekcje
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Europejski SUV za mniej niż 85 tys. zł. Marka obniża ceny
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Euro NCAP rozbiło nowe auta. Chińczycy błyszczą, a Volkswagen się wstydzi
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Alfa Romeo Tonale przeszła lifting. Zmienił się nie tylko wygląd
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Nowe zasady programu NaszEauto bez wykluczeń dla chińskich aut
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Cwaniakują, by zaoszczędzić kilkanaście zł. Narażają się na dużo wyższą karę
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Komisja infrastruktury za zmianami, ale częściowymi. Bandyci z ekspresówek i autostrad bezpieczni? Niekoniecznie
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Tęskniliście za klasyką w Mercedesach? Vision Iconic ją przywraca
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Świetny wynik Polaków. Zdobyli wicemistrzostwo w USA
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie
Poważny wypadek Xiaomi SU7. Kierowca był zakleszczony w płonącym aucie