Kwalifikacje GP Kanady: szybko, szybciej, Vettel!

Po odrobinę nudnym Grand Prix Monako najszybsze bolidy wyścigowe na świecie pojechały do Kanady. Podczas sesji treningowych bardzo szybkie były McLareny i Red Bulle, jednak do walki na pewno włączą się kierowcy Ferrari i Mercedesa. Jak wyglądała sesja kwalifikacyjna?

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Bartosz Pokrzywiński

Po odrobinę nudnym Grand Prix Monako najszybsze bolidy wyścigowe na świecie pojechały do Kanady. Podczas sesji treningowych bardzo szybkie były McLareny i Red Bulle, jednak do walki na pewno włączą się kierowcy Ferrari i Mercedesa. Jak wyglądała sesja kwalifikacyjna?

W pierwszej części sesji kwalifikacyjnej jako jeden z pierwszych kierowców na torze pojawił się Nico Rosberg. Mercedesy wiążą spore nadzieje z jutrzejszym wyścigiem. Michael Schumacher podkreślał, że w Kanadzie czuje się bardzo pewnie.

Po kilku minutach Kamui Kobayashi zepsuł dohamowanie do pierwszej sekcji zakrętów lewy, prawy, przejechał przez trawę i naniósł trochę brudu przy wjeździe z alei serwisowej, gdzie po wejściu przodem w zakręt kierowcy walczą o przyczepność tylnej osi. W Kanadzie na torze ulicznym w Montrealu kierowcy zawsze mieli problemy z nawierzchnią, która nie jest w najlepszym stanie.

Na tym obiekcie bolidy przygotowywane są do osiągania bardzo wysokiej prędkości maksymalnej, docisk aerodynamiczny ma mniejsze znaczenie, ponieważ większość zakrętów bolidy pokonują na dwóch pierwszych biegach z niewielką prędkością.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Do szóstki kierowców, którzy nie awansowali do drugiej części czasówki, dołączył Jean Eric Vergne. Kierowca zespołu Toro Rosso uzyskał dopiero 20. czas, a szybszy od niego był chociażby Heikki Kovalainen. Swoją drogą wydawało się, że może chociaż tutaj Caterhamy będą w stanie dostać się do Q2.

Na początku drugiej części sesji kwalifikacyjnej na szczyt szybko wskoczył Nico Rosberg. Żarty się skończyły i wszyscy kierowcy jeździli już na oponach wykonanych z miękkiej mieszanki. Hamilton przebił Rosberga, jednak chwilę później na samą górę wskoczył Sebastian Vettel. Oczywiste było, że najbardziej emocjonująca walka w Q2 nie będzie toczyła się wokół pierwszego, a wokół dziesiątego miejsca, gwarantującego awans do finałowej części kwalifikacji.

W połowie sesji na dwóch ostatnich "bezpiecznych" miejscach znajdowali się kierowcy Lotusa - Grosjean i Raikkonen. Czas upływał nieubłaganie, a kierowcy teamu z Enstone szybko znaleźli się poza czołową dziesiątką. Rzutem na taśmę na 8. miejsce awansował Felipe Massa. Pastor Maldonado robił wszystko, co mógł i kiedy był na piekielnie szybkim okrążeniu po wyjściu z ostatniej szykany, nie udało mu się złapać przyczepności tylnej osi, wpadł w poślizg i odbił się od słynnej ściany mistrzów.

Do Q3 w ostatnim momencie awansował jeszcze Jenson Button. Niestety sztuka ta nie udała się Raikkonenowi, obu kierowcom Saubera, Bruno Sennie, Pastorowi Maldonado, Daniele Ricciardo i Nico Hulkenbergowi. Jasne było, że w finałowej części sesji kwalifikacyjnej kierowcy już od samego początku będą dawali z siebie wszystko. W zimnej wojnie na rekordy w sektorach prześcigali się Vettel i Alonso. Nieźle szło także Massie, jednak bardzo szybko na pierwsze miejsce awansował Hamilton, którego kilkanaście sekund później pobił Vettel.

Od Hamiltona szybszy był także Alonso. Ostatnia minuta była naprawdę szybka, Vettel wykręcił najszybszy czas weekendu. Hamiltonowi nie udało się go pobić, Alonso walczył z czasem, ale również był wolniejszy od Niemca z Red Bulla.

Obok Vettela z pierwszej linii wystartuje jutro Hamilton. Za plecami tej pary pojadą Alonso i Webber, dalej Rosberg/Massa, Grosjean/di Resta i dopiero z piątej linii Schumacher i Button. Warto pamiętać, że w Kanadzie Pole Position nie znaczy tak wiele jak np. w Monako, a więc jutro może być naprawdę interesujący wyścig. O 20:00 wszyscy włączają telewizory!

Pozycja  KierowcaZespółCzas
  1.  Sebastian VettelRed Bull1:13.784
  2.  Lewis HamiltonMcLaren1:14.087
  3.  Fernando AlonsoFerrari1:14.151
  4.  Mark WebberRed Bull1:14.346
  5.  Nico RosbergMercedes1:14.411
  6.  Felipe MassaFerrari1:14.465
  7.  Romain GrosjeanLotus1:14.645
  8.  Paul di RestaForce India1:14.705
  9.  Michael SchumacherMercedes1:14.812
  10.  Jenson ButtonMcLaren1:15.182
  11.  Kamui KobayashiSauber1:14.688
  12.  Kimi RaikkonenLotus1:14.734
  13.  Nico HulkenbergForce India1:14.748
  14.  Daniele RicciardoToro Rosso1:15.078
  15.  Sergio PerezSauber1:15.156
  16.  Bruno SennaWilliams1:15.170
  17.  Pastor MaldonadoWilliams1:15.231
  18.  Heikki KovalainenCaterham1:16.263
  19.  Witalij PietrowCaterham1:16.482
  20.  Jean Eric VergneToro Rosso1:16.602
  21.  Pedro de la RosaHRT1:17.492
  22.  Timo GlockMarussia1:17.901
  23.  Charles PicMarussia1:18.255
  24.  Narain KarthikeyanHRT1:18.330
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy